آفتاب

ناوگروه رزمی ارتش روسیه از آب‌های ایران خارج شد

ناوگروه رزمی ارتش روسیه از آب‌های ایران خارج شد

تسنیم نوشت: ناوگروه رزمی ارتش روسیه امروز پس از پایان ماموریت خود از آب‌های جمهوری اسلامی ایران خارج شد.

ناوگروه جمهوری فدرال روسیه امروز پس از پایان مأموریت خود در بندرانزلی جمهوری اسلامی ایران را به مقصد قزاقستان ترک کرد.

روس‌ها در این سفر دو روزه از نقاط گردشگری استان گیلان در شهرهای رشت، لاهیجان و منطقه آزاد انزلی بازدید کردند و از نزدیک با جاذبه‌های این استان آشنا شدند.

کارکنان نیروی دریایی ارتش روسیه در این سفر با استاندار گیلان نیز دیدار داشتند که طرفین در این دیدار بر اهمیت ثبات سیاسی و همچنین صلح در منطقه تاکید کردند.

پیش از این نیز امیر دریادار دوم افشین رضایی حداد در دیدار با نظامیان روسی بر اهمیت تاثیر اینگونه مراودات نظامی در امنیت منطقه تاکید کرده بود.

ناوگروه کشور روسیه به فرماندهی ناخدا یکم بابسکوف همراه با "ناو موشک انداز تاتارستان" و "ناوچه موشکی گرادسویاژسک" که وابسته به حوزه نظامی فدرال جنوب روسیه است به بندرانزلی سفر کردند.

روس‌ها در این سفر حامل پیام صلح و دوستی و اهمیت سازش و امنیت برای منطقه بودند و به همین منظور با اهدای شاخه گل به قبور شهدای دفاع مقدس ادای احترام کردند.

خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی ناوگان شمال کشور نیز روز گذشته با حضور در ناوهای روسی از نزدیک با توانمندی‌های نظامی این کشور آشنا شدند و پیام صلح مردم ایران را به آنان ابلاغ کردند.

سفرهای کارکنان نیروی دریایی کشورهای حاشیه خزر در راستای بهبود وضعیت امنیت منطقه و تحقق شعار "دریای خزر دریای، صلح و دوستی" انجام می‌شود و هم اکنون نیز ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان به‌سر می‌برد.

ناوگروه‌های روسی پیش از این سه بار در سال‌های 86 ، 93 و 94 به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند و این چهارمین حضور آنها در بندرگاه انزلی است.

ناوگروه جمهوری اسلامی ایران بیش این دو بار به روسیه سفر کرده است و به گفته ناخدا یکم بابسکوف به‌زودی برای سومین بار و به دعوت روس‌ها به این کشور سفر می‌کند.

23214

کد N1526912

وبگردی