آفتاب

برنده مناظره انتخابات آمریکا از دیدگاه رسانه‌ها

برنده مناظره انتخابات آمریکا از دیدگاه رسانه‌ها

ایرنا نوشت: نظرسنجی تلویزیون سی‌ان‌ان هیلاری کلینتون را برنده مناظره اعلام کرد.این در حالیست که نظرسنجی فاکس نیوز ترامپ را برنده می‌داند.

سومین و آخرین مناظره دونامزد دمکرات و جمهوریخواه بامداد امروز پنجشنبه برابر با 29 مهرماه در دانشگاه 'نوادا' لاس وگاس برگزارشد.

بنابر نظرسنجی سی ان ان، دونالد ترامپ دراین نظرسنجی 39 درصد آرا را به دست آورد.

این نظرسنجی که بطور مشترک ازسوی شبکه تلویزیونی سی ان ان و موسسه نظرسنجی ORC یک ساعت پس ازا ین مناظره انتشار یافت، در پاسخ به این پرسش که کدام یک از دونامزد برای ریاست جمهوری آمریکا آمادگی بهتری دارد، هیلاری کلینتون با 59 درصد در برابر 35 درصد ترامپ، گزینه برتر دراین نظرسنجی است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ترامپ با 60درصد آرا ، نامزدی بوده که بیشترین حمله را به رقیب خود داشته است، این درحالی است که دراین مورد هیلاری کلینتون تنها 23 درصد را به خود اختصاص داده است.

همچنین درپرسشی دراین باره که آیا حملات ترامپ به رقیب دمکرات خود درست بوده است 55درصد پاسخ مثبت داده و 43درصد نیز پاسخ منفی دادند.

همین پرسش درمورد هیلاری کلینتون نیز مبنی براینکه آیا حملات وی علیه رقیب جمهوریخواهش دراین مناظره درست بوده، مطرح شد که ، 63درصد آنرا درست دانسته و 34 درصد نیز این موضوع را نادرست دانسته اند.

هیلاری کلینتون در دو مناظره قبلی سی ان ان هم برنده این رقابت ها اعلام شده بود.

به گزارش رسانه های آمریکایی عملکرد رسانه ای شبکه خبری سی ان ان در جریان رقابت های انتخاباتی این کشور تاکنون به سوی نامزد حزب دمکرات گرایش داشته است.

تارنمای خبری فاکس61 (Fox61) صبح پنجشنبه 20 اکتبر (29 مهرماه ) و ساعتی پس از پایان یافتن سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت نوادا،اعلام کرد که نتایج نظرسنجی آنلاین این شبکه نشان می دهد که ترامپ از نظر مخاطبان این شبکه، پیروز سومین مناظره بوده است.

فاکس 61 ، با طرح این پرسش که کدام دونامزد برنده سومین مناظره هستند، پاسخ مخاطبان را به صورت آنلاین دریافت می کند.
به گزارش ایرنا، تا لحظه مخابره این خبر، دونالد ترامپ با آرا 77هزار و 958 رای دهنده و با کسب 60.11 (شصت و یازده صدم) درصد آرا، درمقام اول این نظرسنجی قرارگرفت.

این درحالی است که هیلاری کلینتون با 47 هزار و 726 رای، و با کسب 36.8 (سی و شش و هشت دهم) آرا در مرتبه دوم قرار گرفت.

بنابر آخرین نتایج این نظرسنجی چهار هزار و 17 رای دهنده نیز که نزدیک به 4درصد آرا را به خود اختصاص می دهند، هیچ یک را برنده این مناظره ندانسته اند.

نتایج این نظرسنجی تا لحظه مخابره این خبر از مجموع 129 هزار و 701 رای بدست آمده است.

ترامپ درحالی در نظرسنجی آنلاین Fox61 برنده این مناظره است که شبکه تلویزیونی سی ان ان پیشتر در یک نظرسنجی مشترک با موسسه ORC و یکساعت پس از اتمام مناظره دو نامزد ریاست جمهوری ، هیلاری کلینتون را با 52درصد آرا در برابر 39 درصد آرا ترامپ، برنده آخرین مناظره اعلام کرد.

سومین و آخرین مناظره دونامزد ریاست جهموری 2016 آمریکا بامداد امروز ساعت 04:30 به وقت تهران در دانشگاه 'نوادا' لاس وگاس واقع در ا یالت نوادا آمریکا به میزبانی شبکه خبری 'فاکس نیوز' برگزار شد.

دو مناظره قبلی به ترتیب در 26 سپتامبر برابر با پنجم مهرماه و 9 اکتبر برابر با 18 مهرماه بین دونامزد برگزار شد.

انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برای تعیین چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور قرار است هشتم ماه نوامبر برابر با 18 آبان ماه برگزار شود.

52311

کد N1526888

وبگردی