آفتاب

وجود ٧۵٠ پرونده مفتوحه در مراجع قضایی

وجود ٧۵٠ پرونده مفتوحه در مراجع قضایی

ایلنا: مدیر کل امور حقوقی جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی سیستم جامع حقوقی این نهاد برای ثبت همه اطلاعات پرونده‌ها و وحدت رویه قضایی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین عبدالحمید در گردهمایی مسئولان امور حقوقی و املاک جمعیت در مشهد مقدس افزود: به منظور یکپارچه سازی، مستندسازی و لینک ارتباط سیستمی با مراجع قضایی و وحدت رویه در پیگیری نحوه رسیدگی پرونده‌ها در مراجع مربوطه برای دفاع از حقوق حقه جمعیت هلال احمر این سیستم برنامه ریزی و آماده سازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر این سامانه در اختیار بخش حقوقی استان‌ها گذاشته شده تا پس از ثبت داده‌ها و تدوین اطلاعات به طور رسمی رونمایی شود.

مدیر کل امور حقوقی جمعیت هلال احمر درباره مدت زمان تکمیل تدوین اطلاعات این سامانه گفت: طبق برنامه مقرر است تا اطلاعات مربوط به این سیستم در دو تا سه ماه آتی، آماده و در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و جمعیت هلال احمر رونمایی ‌شود.

عبدالحمید همچنین با اشاره به وجود ٧۵٠ پرونده مفتوحه در مراجع قضایی در یکی دو سال اخیر، تصریح کرد: در شرایط فعلی، تعداد پرونده‌های جمعیت هلال احمر به ۴۵٠ مورد تقلیل یافته و از این تعداد ٧٧ درصد آرا و دادنامه‌ها نیز به نفع جمعیت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اهداف برگزاری گردهمایی علمی و کاربردی مسئولان حقوقی و املاک هلال احمر را ضرورت به روز بودن مسئولان حقوقی در خصوص قوانین و مقررات با عنایت به مصوبات مراجع قانونگذاری از قبیل قوه مقننه و تشخیص قوانین و مقررات ناسخ و منسوخ از یکدیگر برای دفاع بهینه از حقوق هلال احمر است

کد N1526865

وبگردی