آفتاب

سه پروژه آموزشی خیرساز در کاشمر به بهره‌برداری رسید

سه پروژه آموزشی خیرساز در کاشمر به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور، سه پروژه آموزشی خیرساز در کاشمر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، در این مراسم، ایرج سعادتمند، رئیس آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه در ۴۵ سال گذشته ۲۰پروژه خیرساز در شهرستان کاشمر ساخته شده اما در دو سال و نیم اخیر شاهد احداث ۲۳ پروژه خیر ساز بوده‌ایم، افزود: امروز هشتمین نمازخانه مدارس در کاشمر در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی افتتاح شد.

وی اظهار کرد: تا دی‌ماه امسال، بیست و یکمین پروژه خیر ساز در کاشمر به بهره‌برداری می‌رسد.

سعادتمند با اشاره به اینکه با عملکرد خوب در چند سال اخیر توانسته‌ایم سرمایه اجتماعی مناسبی به دست آوریم، به مشخصات این پروژه اشاره و تصریح کرد: نمازخانه معراج با مشارکت ۹۰۰ میلیون ریالی، از محل اعتبارات نوسازی مدارس، در زیربنای ۱۷۰ مترمربع احداث شد که مورد استفاده ۱۲۷دانش‌آموز این مدرسه قرار گرفته‌است.

رئیس آموزش و پرورش کاشمر اظهار کرد: با کمک ۳۵۰میلیون ریال، با صرف مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سالن اجتماعات شهید شهابیان و کانون فرهنگی عاطفه با ظرفیت ۲۵۰ نفر بهسازی و تکمیل شد.

وی عنوان کرد: مدرسه فخرایی که از دیگر پروژه‌ها بوده نیز جهت بهره‌برداری ۵۰۰ دانش آموز افتتاح شد. با کمک خیرین طی دوسال و نیم گذشته ۱۱ مدرسه، ۸ نمازخانه و یک سالن همایش افتتاح شده‌است.

رئیس آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد: در کاشمر ۱۷۰ مدرسه دایر است که ۳۵ درصد آن‌ها فاقد نمازخانهاند اما در همه این واحدهای آموزشی با استفاده از فضاهای مناسب دیگر نماز جماعت برپا می‌شود.

۳۳ درصد فضاهای آموزشی استان توسط خیرین احداث شده است

در ادامه این مراسم، قاسمعلی خدابنده، معاونت توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی طی سخنانی اظهار کرد: ۳۳ درصد فضاهای آموزشی خراسان‌رضوی توسط خیرین احداث شده است و اگر کمک خیرین نبودند مشکل فضاهای آموزشی رفع نمی‌شد.

وی گفت: یکی از استراتژی‌ها و راهبردهای ما ایجاد کیفیت در آموزش و پرورش و گسترش عدالت آموزشی بوده است. برای رسیدن به کیفیت و عدالت آموزشی نیازمند فراهم شدن زیر ساخت‌ها و بسترهای لازم از جمله فضاهای آموزشی و نیروی انسانی هستیم. در قطب شهید مدرس و شهرستان کاشمر به لحاظ داشتن نیروی انسانی با کیفیت دغدغه‌ای نداریم.

معاونت توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اعلام اینکه اضافه کار و حق التدریس در کاشمر نزدیک به صفر بوده و تنها در برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اضافه کار داریم، اظهار کرد: با وجود اینکه در سه ساله اخیر که دولت با مشکلات فراوانی مواجه بوده و اعتبارات ملی و استانی بسیار کاهش داشته اما ساخت و ساز‌ها و پروژه‌های آموزش و پرورش متوقف نشده است.

خدابنده با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی در سطح کشور جزء استان‌های پیش رو کشور در ساخت و ساز بوده است، تصریح کرد: به لحاظ ساخت و ساز و مشارکت خیرین آموزش و پرورش خراسان رضوی در کشور جزء استانهای بر‌تر است.

خدابنده با اعلام اینکه اگر بخواهیم به سمت آوزش و پرورش با کیفیت و با عدالت آموزشی پیش رویم باید فضاهای آموزشی مطلوب و استاندارد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این صورت خواهیم توانست عدالت آموزشی را برای ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان محقق نماییم.

کد N1526862

وبگردی