آفتاب
سفیر روسیه در ایران خبر داد:

همکاری روسیه با ایران در تأسیس نیروگاه حرارتی هرمزگان

همکاری روسیه با ایران در تأسیس نیروگاه حرارتی هرمزگان

سفیر روسیه در ایران گفت: ما برنامه مشخصی برای توسعه روابط ایران و روسیه داریم که تأسیس نیروگاه حرارتی در هرمزگان یکی از این برنامه‌هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، «لوان جاگاریان» در مراسم افتتاحیه دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه در باغ نگارستان دانشگاه تهران گفت: کشور روسیه برنامه‌های مشخصی برای توسعه با روابط ایران دارد که این برنامه‌ها در زمینه راه‌آهن و تأسیس نیروگاه حرارتی در هرمزگان است.

وی افزود: در سال جاری با همکاری‌های مشترکی که میان این دو کشور صورت گرفت، توانستیم سیستم دفاعی اس ۳۰۰ را تحویل ایران دهیم و در بهره‌برداری نیروگاه بوشهر نیز حاضر باشیم.

سفیر کشور روسیه در ایران خاطرنشان کرد: در شهر بوشهر شاهد مراسم آغاز ساخت فازهای بعدی نیروگاه بوشهر بودیم که مقامات روسی در آن حاضر بودند.

جاگاریان تأکید کرد: همکاری‌های میان دو کشور ایران و روسیه وابسته به طرح‌ها و دستاوردهای علمی دانشمندان دو کشور است و بدون همکاری‌های علمی این مهم محقق نمی‌شود.

وی به برگزاری نخستین اجلاس میان دانشگاه‌های ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: نتایج این کنفرانس در آینده اجرایی خواهد شد.

سفیر کشور روسیه در ایران گفت: ما در چارچوب توان خود کمک خواهیم کرد تا همکاری‌های دو کشور افزایش یابد و اخیراً نیز اعطای ویزا و روادید میان دو کشور تسهیل شده است.

کد N1526848

وبگردی