آفتاب

وزیر دادگستری :بی اثر کردن کاهش قیمت نفت بر کسری بودجه نشانگر تدبیر دولت است

وزیر دادگستری :بی اثر کردن کاهش قیمت نفت بر کسری بودجه نشانگر تدبیر دولت است

ساری - ایرنا - وزیر دادگستری با بیان اینکه بنابه اعلام بانک جهانی تنها کشوری که کاهش قیمت نفت برتورم و کسری بودجه آن اثر نگذاشت، جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: این موضوع ناشی از تدبیر خوب دولتمردان و همراهی ملت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی پورمحمدی پنجشنبه شب در یادواره شهدای روستای موزیرج شهرستان بابل افزود : پارسال با توجه به کاهش قیمت نفت بسیاری از کشورهای بزرگ تولید کننده همانند عربستان، کویت ، امارات ، قطر و حتی روسیه با کسری شدید بودجه و افزایش تورم مواجه شدند.
وی ادامه داد : عربستان مجبور شد برای جبران کاهش قیمت نفت 25 درصد از حقوق کارکنان خود را کاهش دهد و اخیرا هم اوراق قرضه در بازارهای مالی جهان منتشر کند تا کسری بودجه اش جبران شود.
وزیر دادگستری با اظهار اینکه فرهنگ مقاومت ایران را در دنیا عزتمند ساخته است، اظهار داشت : اگر امروز رهبران کشورهای بزرگ دنیا برای دیدار با رئیس جمهوری کشورمان وقت می خواهند و بعد از دیدار از ایران می خواهند برای برون رفت از مشکلات خاورمیانه راه حل ارائه دهد ، نشانگر اقتدار ایران اسلامی است که با تاسی از نهضت عاشورا و فرهنگ مقاومت به دست آمده است .
وی افزود : اگر امروز رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان که بدون تردید دارای توان دیپلماتیک بسیار بالایی هستند، در دنیا با اقتدار سخن می گویند ، نشان از قدرت نظام و ملت دارد و ما باید به این قدرت افتخار کنیم.
او ادامه داد : همه ما می دانیم که دولتمردان ما پشتوانه بزرگی همانند ملت شجاع ایران دارند که با اقتدار در مقابل قدرت های بزرگ جهان حرفشان را به کرسی می نشانند و امروز هنر ما این است که در دنیا از این قدرت به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم.
پورمحمدی گفت : اگرچه ما برای تحقق منافع خود با آمریکا مذاکره کردیم، ولی تاکنون تحت تاثیر این قدرت قرار نگرفته ایم و با اقتدار بر روی مواضع اصولی خود ایستاده ایم.
وی با اذعان به وجود مشکلاتی در کشور ، افزود: ما نمی گوئیم که در کشور مشکلات وجود ندارد ، اما می توانیم با تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه ها و صرفه جویی دولت و ملت بر مشکلات فائق آئیم.
وزیر دادگستری گفت: ما با حضور در مراسم یادواره شهدا ، باید درس مبارزه با استکبار و راه زندگی و سربلندی را بیاموزیم و معتقدیم این ملت تا زمانی که از فرهنگ عاشورا الگو می گیرد ، بر مشکلات می تواند فائق آید و مرعوب دشمن نشود.
7328/1654 * شبس * 1574 *خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده :محسن تهوری
کد N1526822

وبگردی