آفتاب
قائم مقام وزیر کشور:

پشتیبانی از فعالیت احزاب و افزایش نشاط سیاسی دراولویت دولت است

پشتیبانی از فعالیت احزاب و افزایش نشاط سیاسی دراولویت دولت است

سنندج- قائم مقام وزیر کشور پشتیبانی از فعالیت احزاب و افزایش نشاط سیاسی در جامعه را از برنامه ها و اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن مقیمی ظهر امروز پنج شنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل شد، یکی از وظایف وزارت کشور را ایجاد نشاط سیاسی درکشور خواند و گفت: زمانی که نشاط سیاسی در جامعه ایجاد شودشاهد حضور بیشتر مردم در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی و اجرایی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: تلاش وزارت کشور از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم پررنگ تر کردن جضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی بوده و هست.

وی اظهارداشت: اگرچه در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید برخی از فعالان سیاسی با مشکلات و محدودیت هایی مواجه بودند ولی به مرور این مسائل مرتفع و حل شد.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: شرایط مطلوبی به دلیل مشی اعتدالی دولت یازدهم به وجود آمد و تمامی فعالان سیاسی در کشور توانستند در زمینه مسائل مورد علاقه خود ورود پیدا کنند.

مقیمی اضافه کرد: خانه احزاب که به عنوان مجموعه  و مکانی که احزاب می توانستند در آن گردهم بیایند و به بحث و تبادل نظر بپردازند مدت ها از تعطیلی آن گذشته بود که با تصمیم وزارت کشور بار دیگر فعال شد.

وی به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: اوج نشاط سیاسی را در این دو انتخابات سال گذشته در کشور شاهد بودیم و خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی هم در کشور ایجاد نشد.

وی ادامه داد: در انتخابات اصل را براین مهم قرار دادیم که رای حق الناس است و در تمامی مراحل انتخابات باید از این حق صیانت و حراست کنیم.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اجرای قانون انتخابات از دیگر مسائلی بود که سرلوحه کار خود قرار دادیم و در این راستا هم آزمون هایی از مجریان انتخابات گرفته شد تا احاطه کامل بر مسائل و قوانین انتخابات داشته باشند.

مقیمی با بیان اینکه در انتخابات سال گذشته از امکانات دولتی علیه هیچ کدام از نامزدهای انتخابات استفاده نشد، افزود: در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی هم باید رعایت این مسائل در دستور کار تمامی مجریان انتخابات باشد.

وی عنوان کرد: در انتخابات  اردیبهشت ۹۶، حضور مردم در پای صندوق های رای به عنوان پشتوانه ای برای نظام مطرح  شود چرا که این مشارکت برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که کشورمان برای پیشرفت و توسعه خود براساس برنامه و چشم انداز حرکت می کند حضور مردم در صحنه های اجتماعی و سیاسی بسیار معنی دار است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه رضایت مندی مردم باعث افزایش مشارکت آنها در انتخابات می شود، گفت: عملکرد مطلوب مدیران دولت  موجب رضایت مندی مردم خواهد شد لذا بایستی مدیران فعالیت های خود را افزایش دهند.

کد N1526793

وبگردی