آفتاب
رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد:

انعقاد تفاهم نامه برای حفاظت از محیط زیست منطقه سهرین

انعقاد تفاهم نامه برای حفاظت از محیط زیست منطقه سهرین

زنجان- رئیس سازمان محیط زیست از امضای تفاهم نامه ای با استاندار زنجان در راستای حفاظت از محیط زیست منطقه سهرین خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر پنجشنبه  در جمع خبرنگاران به برنامه‌های خود در سفر به زنجان اشاره کردو  گفت: بقایای یکی از گونه‌های ارزشمند و ذخایر ژنتیک یعنی آهوی دشت سهرین را مشاهده کردیم.

وی اظهار کرد: این آهوان یک همزیستی با مناطق  دشتهای سهرین و مناطق کشاورزی دارند. 

معاون رئیس جمهور گفت: طبق بازدید که از منطقه انجام و دیداری که با کشاورزان انجام شد، کشاورزان درخواست‌ها و مشکلاتی داشتند که مطرح شده و بر همین اساس قرار است یک شورا با آنها تشکیل شود و در تعامل باشیم که بتوانند فعالیت‌های خود را بدون دغدغه کمتر انجام دهند ومردم نیز برای حفاظت از آهوان  کمک کنند.

ابتکار تاکید کرد: منطقه سهرین  یکی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان است که این امر نیز می‌تواند برای جوامع محلی مورد توجه باشد. 

وی افزود: در همین راستا یک تفاهم‌نامه نیز با استاندار زنجان امضا شد که امیدواریم با اجرایی شدن آن جوامع محلی و مردم را در حفاظت از محیط زیست دخیل کنیم که هم مناطق بهتر حفظ شوند و هم مردم از آن استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور  با اشاره به قرار گرفتن محیط‌بانی در مشاغل سخت، گفت: قانون ۳ هزار امتیاز برای محیط بانان لحاظ شده و دولت مصوب کرده است و محیط بانان در حال دریافت آن هستند، در این رابطه قانون باید اصلاح شود و محیط بانان امتیاز سختی کار را در سراسر کشور دریافت می کنند.

ابتکار  به تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا ( لایحه هوای پاک)  اشاره کردو گفت: این لایحه بخش‌هایی دارد که از قوانین قبلی در آن استفاده و اصلاح شده و این لایحه توجه ویژه‌ای به بحث  آلودگی هوا ناشی از فعالیت‌های صنعتی، خودروها، آلودگی هوا در کلان‌ شهرها دارد.

وی تصریح کرد: بخش‌های جدیدی نیز مثل گرد و غبار به طور خاص در این لایحه مورد توجه قرار گرفته و  خیلی از زمینه‌ها که ما نیاز به اصلاح داشتیم، مثلا معافیت معاینه فنی  که قبلا پنج ساله  بود در این لایحه بسیار کاهش پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور گفت:  در حوزه خودرو نیز که تا سه سال مسئولیت معاینه فنی و تنظیم موتور و حفظ استانداردهای خودرو را خودروسازان دارند در این لایحه آمده است و بسیار قانون جامعی است.

وی ابراز کرد: این  لایحه قانون جامعی است و  زمینه را برای اقدامات مختلف دولت، بخش خصوصی و بخش‌های مختلف  و مردم در بهبود کیفیت هوا در بر دارد. 

معاون رئیس جمهور یاد آورشد: این لایحه نه تنها برای کلان شهرها بلکه برای سایر شهرها نیز مثل همین زنجان که یکی از شهرهای متوسط و رو به رشد است، برنامه‌هایی پیش‌بینی و اقدامات لازم بر اساس آن انجام شود.

کد N1526789

وبگردی