آفتاب

سهم خیرین در اجرای طرحهای آموزشی 50 درصد رشد کرد

سهم خیرین در اجرای طرحهای آموزشی 50 درصد رشد کرد

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: سهم افراد نیکوکار در اجرای طرحهای آموزشی کشور امسال نسبت به پارسال 50 درصد رشد کرده است.

مرتضی رئیسی عصر پنجشنبه در جمع فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز کاشمر افزود: به رغم تمامی مشکلات هیچگاه مردم دست از کمک به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان بر نداشته اند بطوری که امسال 30 درصد پروژه های آموزشی کشور توسط خیرین تامین اعتبار شده است.
وی به تحصیل دو نیم میلیون دانش آموز در مدارس خیرساز اشاره و بیان کرد: بسیاری از پروژه های نیمه تمام کشور در سالهای اخیر توسط خیرین تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بطور متوسط سهم مردم بعد از پیروزی انقلاب در ساخت فضاهای آموزشی 19 درصد بوده اما اکنون این سهم افزایش چشمگیری یافته است.
وی گفت: از مجموع 532 هزار کلاس درس در سطح کشور حدود 100 هزار کلاس توسط خیرین ساخته شده و متعلق به مردم است.
رئیسی افزود: کار ارزشمند خیرین در حوزه ساخت فضاهای آموزشی برای نسلهای آینده ماندگار خواهد ماند.

* حمایت از خیرین مدرسه ساز در برنامه توسعه
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در برنامه ششم توسعه برای حمایت از خیرین پیشنهاداتی از سوی دولت به مجلس داده شده است.
بهروز بنیادی افزود: بر این اساس دولت پیشنهاد کرد هزینه انشعاب آب، برق و گاز مدرسه های خیرساز مشمول 50 درصد تخفیف باشد. وی ادامه داد: تلاش مجلس بر این است که نه تنها هزینه انشعابها رایگان شود بلکه تسهیلاتی نیز به صورت قرض الحسنه در اختیار خیران قرار گیرد.
وی همچنین گفت: اگر قرار باشد تغییری در کشور ایجاد شود تنها از طریق آموزش و پرورش امکانپذیر است لذا باید خیرین به جامعه و دانش آموزانی که در مدارس خیرساز تحصیل می کنند معرفی شوند.

* 33 درصد مدارس خراسان رضوی خیرساز است
معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: 33 درصد فضاهای آموزشی این استان توسط خیرین بنا شده است.
قاسمعلی خدابنده افزود: به رغم اینکه ظرف سه سال اخیر دولت با مشکلات فراوانی مواجه بوده و اعتبارات ملی و استانی بسیار کاهش داشت اما ساخت و سازها و پروژه های آموزش و پرورش متوقف نشد.
وی خراسان رضوی را جزو استانهای پیش رو کشور در ساخت و ساز فضاهای آموزشی ذکر و بیان کرد: بدون کمک خیرین مشکل فضاهای آموزشی رفع نمی شد.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی**منتشرکننده: حسین کریم زاده
7497/1858
کد N1526744

وبگردی