آفتاب

استمداد تشکلهای جامعه کارگری از رهبر معظم انقلاب

استمداد تشکلهای جامعه کارگری از رهبر معظم انقلاب

ایلنا: از پیشگاه آن رهبر حکیم و فرزانه استدعا داریم که اجازه ندهید آنچه را که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمان زعامت حضرتعالی به کارگران عطاء نموده را، دوباره از ما بگیرند.

به گزارش ایلنا، تشکلهای جامعه کارگری کشور در ارتباط با طرح ادغام درمان تأمین اجتماعی از رهبر معظم انقلاب(دامت برکاته) استمداد خواستند.

محضر مبارک مقام عظمای ولایت

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

سلام علیکم؛

رهبر معظم و معزز جمهوری اسلامی ایران باتوجه به تأکیدات مکرر حضرتعالی بر مقوله "حق‌الناس" و لزوم رعایت آن از سوی دولت و مجلس بدینوسیله به استحضار می‌رساند که اموال سازمان تأمین اجتماعی نتیجه دسترنج چند نسل کارگر می باشد که ما حاصل یک عمر تلاش خود را از نیم قرن قبل به امانت نزد سازمان تأمین اجتماعی قرار داده و خشت روی خشت گذاشته اند و بیمارستان و درمانگاه ساخته‌اند تا بتوانند نسل خویش و نسل‌های آینده خود را از نظر سلامت و درمان، معیشت و... تأمین نمایند.

خاطر عالی مستحضر است که رژیم سابق بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، که پاره تن او بود را از این پیکره جدا ساخت و خوشبختانه پس از انقلاب در زمان زعامت حضرتعالی این دست اندازی اصلاح گردید و بخش درمان تأمین اجتماعی به جایگاه اصلی خود بازگشت (قانون الزام مصوب سال 1368) و در واقع یکپارچگی سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمه درمان و بیمه بازنشستگی یکی از نتایج انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

متأسفانه چندی است که عده‌ای بدنبال این هستند که این میوه انقلاب را از سر سفره کارگران بردارند و کام ما زحمتکشان و تلاشگران عرصه تولید را تلخ نمایند.

مشخص نیست چرا عده ای در یکی از وزارتخانه های این دولت به دنبال این هستند که بر خلاف منویات جنابعالی در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی عمل نموده و درمان سازمان تأمین اجتماعی را که متعلق به نیمی از مردم است، را دولتی نمایند.
وقتی حضرتعالی بارها تأکید می فرمایند که بایستی کارها را به مردم واگذار کرد و اخیراً نیز در ارتباط با اصول و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تأکید و تصریح فرموده اید که بایستی کار مردم را به مردم واگذار کرد، چرا عده ای می خواهند کار درمان کارگران را از دست کارگران خارج وآنرا دولتی کنند.

فلذا از محضر رهبر ارجمند و گرانمایه استدعا داریم که اجازه ندهید به حق الناس دست اندازی و با امانت کارگران اینقدر بازی شود و آنرا دست به دست بچرخانند.

رهبر کریم و فرزانه انقلاب؛ فارغ از مباحث فوق، ما به دولت و مجلس و بیت المال کاری نداریم و دولت و مجلس شورای اسلامی هر تصمیمی  می‌خواهند در خصوص منابع و اموال و املاک دولتی بگیرند و هر چند صباح یکبار آنها را ادغام و... کنند. ولی استدعا می کنیم اجازه ندهید با حق الناس و مال کارگران مثل گوشت قربانی و یا غنیمت رفتار کنند. هنوز جوهر اصول و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی خشک نشده است که شما در آن فرموده اید"اندازه دولت بایستی منطقی شود" ( بند6) چرا عده ای به خود اجازه می دهند بدنبال تصاحب و تصرف اموال کارگران باشند؟ وقتی که حضرتعالی در بند یک اصول و سیاستهای اقتصاد مقاومتی فرموده اید "به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیتهای اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاریهای جمعی"آیا زمینه ای بهتر و مناسبتر از سازمان تأمین اجتماعی بعنوان یک تعاونی اجتماعی ملی و فراگیر برای ایجاد مشارکت جمعی در جامعه می توان یافت؟ و چرا عده ای اصرار دارند بر خلاف منویات حضرتعالی عمل کنند؟

ولی امر مسلمین؛ حضرتعالی اخیراً در بند 42 سیاستهای کلی برنامه ششم صریحاً فرمان داده اید که "بیمه‌های تأمین اجتماعی پایه شامل درمان و بازنشستگی است" امری که در اصل 29 قانون اساسی نیز تصریح شده است، ولی مشخص نیست چرا عده ای در دولت و مجلس می خواهند در همان برنامه ششم حکمی را بگنجانند که درمان را از بازنشستگی جدا کنند؟! البته دولت محترم در لایحه چنین حکمی را قرار نداده است ولیکن متأسفانه وزارت بهداشت برخلاف لایحه دولت و برخلاف سیاستهای ابلاغی حضرتعالی برای برنامه ششم، ازطریق رایزنی با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بدنبال جدا کردن درمان سازمان تأمین اجتماعی است و اینجاست که بایستی عیار التزام به ولایت فقیه آقایان را با این عملکرد آنها سنجید.

در پایان از پیشگاه آن رهبر حکیم و فرزانه استدعا داریم که اجازه ندهید ما را به زمان شاه برگردانند و آنچه را که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمان زعامت حضرتعالی به کارگران عطاء نموده را، دوباره از ما بگیرند.

کد N1526743

وبگردی