آفتاب
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد؛

نسبت هیات علمی به دانشجو تا پایان برنامه ششم یک به 37 می رسد

نسبت هیات علمی به دانشجو تا پایان برنامه ششم یک به 37 می رسد

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون نسبت عضو هیات علمی به دانشجویان یک بر 48 است که قصد داریم این نسبت را تا پایان برنامه ششم توسعه به یک به 37 برسانیم.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، حمید میرزاده روز پنج شنبه در حاشیه اولین همایش مدیران حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط در جمع خبرنگاران افزود: در سطح کشور نسبت عضو هیات علمی به دانشجویان یک بر 64 است و این یعنی این که نسبت دانشگاه آزاد نسبت به سطح کشوری بهتر است.
وی اظهار کرد: در نظر داریم در پایان سند چشم انداز یعنی در برنامه هفتم این نسبت را به یک به 27 دانشجو برسانیم و این روند در تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری تخصصی را شامل می شود.
میرزاده گفت: اکنون در کشور نزدیک به 76 هزار هیات علمی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی با 4 میلیون و 350 هزار دانشجو فعالیت می کنند که این نسبت در دانشگاه آزاد اسلامی 34 هزار هیات علمی به یک میلیون و 623 هزار دانشجو است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اکنون 34 هزار هیات علمی تمام وقت و همین حدود هم هیات علمی نیمه وقت و حق التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: در حال حاضر در خصوص نسبت استاد به دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دکتری و کارشناسی ارشد نسبت دانشگاه آزاد اسلامی با نسبت استاندارد کشوری مطابقت دارد.
میرزاده با تاکید بر این که افزایش کیفیت تدریس یکی از شاخصه های کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: به همین دلیل در 3 سال گذشته در این دانشگاه نزدیک به 11 هزار نفر ارتقاء یافتند یعنی از مربی به استادیاری، از استادیاری به دانشیاری و از دانشیاری به استادی رفتند و همچنین جذب جدید دکتری هم داشتیم که تمام اینها در جهت اصلاح هرم هیات علمی است که تا پایان امسال این نسبت 60 درصد استادیار به بالا و 40درصد مربی می شود، در حالی که سه سال پیش برعکس بود.
وی اظهار کرد: تمام این اقدامات نشاندهنده اصلاح کیفیت در آموزش های دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
میرزاده گفت: برنامه ما در حقیقت بحث توسعه کیفی است که بر توسعه کمی ترجیح دارد و به همین دلیل به رغم این که با توجه به استادان واجد شرایط که می توانستیم 25 هزار دانشجوی دکتری جذب کنیم اما فقط 10 هزار دانشجو گرفتیم که آن هم به دلیل رعایت استانداردهای علمی بود.
وی درباره ورود 7 هزار رشته محل به فهرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این تعداد رشته محل توسط کمیسیون سه نفره که قانونی است تایید شده است بنابراین باید در فهرست وزارت علوم قرار گیرد که به علت برخی مشکلات حقوقی این کار فعلا انجام نشده است و از آنجا که قانون سه نفره لازم الاجرا است از معاون حقوقی رییس جمهوری خواستم تا قانون را بررسی و نظر دهد.
اولین همایش مدیران حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط روز پنج شنبه با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از حقوقدانان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
علمی 9014**2017
خبرنگار : کیمیا عبدالله پور**انتشاردهنده: زهره محتشمی پور
کد N1526705

وبگردی