آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

گروه پزشکی کودکان در کشور پیشرفت قابل توجهی داشته اند

گروه پزشکی کودکان در کشور پیشرفت قابل توجهی داشته اند

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گروه پزشکی کودکان در کشور، از جمله مجموعه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده اند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر علی جعفریان روز پنجشنبه در مراسم گشایش بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان افزود: این افراد که در سطح بالای علمی هستند، می توانند به افراد نیازمند و بیماران ارائه خدمت کند.
وی اظهار کرد که مرکز طبی کودکان یکی از بزرگ ترین مراکز کودکان در کشور و در منطقه هم به عنوان یکی از مراکز برجسته مشغول ارائه خدمات درمانی به کودکان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد که متوسط اقامت بیماران در مرکز طبی کودکان کاهش یافته و از بیش از شش روز به 5.8 روز رسیده است.
جعفریان ادامه داد: سالانه بیش از 16 هزار نفر در این مرکز درمانی بستری می شوند و ضریب اشغال این بیمارستان 92.5 درصد است. این آمار به این معنی است که این مرکز درمانی همیشه با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمت به کودکان بیمار است و تقریبا هیچ وقت ظرفیت خالی در آن وجود ندارد.
جعفریان تعداد تخت های این مرکر را حدود 300 تخت اعلام کرد و گفت: هر سال، 10 هزار و 400 عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود.

** مردم به پزشکان اعتماد دارند
وی همچنین اظهار کرد که مردم برغم همه فضاهایی که ساخته می شود، به پزشکان اعتماد دارند و وقتی حرفی یا توصیه ای از آنان می شنوند به آن توجه جدی می کنند.
جعفریان بیان کرد که پزشکان بدانید تاثیر حرف آنها در مردم و مسئولان یسیار زیاد است و وقتی مطلبی از زبان شما می شنوند به طور جدی به آن توجه می کنند .
وی به برگزاری باشکوه این مراسم اشاره کرد و گفت: برگزاری بیست و هشتمین همایش نشان دهنده انگیزه ارائه خدمت مبتنی بر دانش روز در همه همکاران در این رشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود که همکاران ما با تمام توان تلاش می کنند که بهترین سرویس را به کودکان کشور ارائه کنند.

***بیماریهای متابولیک را یکی از معضلات کشور
رئیس بیست وهشتمین همایش بیماری های کودکان، بیماریهای متابولیک را یکی از معضلات کشور در حوزه درمان دانست و گفت: بسیاری از این بیماری قابل پیشگیری هستند و می توان از ضایعاتی که به بار می آورد، جلوگیری کرد.
دکتر علی ربانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه همایش افزود: آن دسته از بیماری های متابولیک که قابل درمان نیستند را می توان از طریق تشخیص قبل از تولد، مشخص و از تولد جنین مبتلا به اینگونه بیماری جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد که این اقدام می تواند هم بار درمانی سنگین خانواده ها کم کند و هم اثرات روان خانواده ها را در این زمینه کاهش دهد.
ربانی بیان کرد که خوشبختانه نگاه وزارت بهداشت به این نکته مهم جلب شده و درحال ساماندهی این موضوع برای بیماران متابولیک است. ما هم با کمک خیری و دولت می توانیم خدمات ارزنده ای در ساماندهی این بیماری به عمل آوریم .
وی برلزوم توجه جدی به پیوند اعضا در کودکان تاکید کرد و گفت: مسئولان باید فضای مناسب را برای حضور خیرین و نیکوکاران در اینگونه کارها در حوزه بهداشت و سلامت فراهم کنند تا بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه کرد.
دکتر رضا شروین بدو، دبیر علمی بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان به استقبال خوب پزشکان از این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور پزشکان ایرانی و خارجی از امروز ( پنجشنبه) در سالن همایش های مرکز طبی کودکان آغاز بکار کرد.
وی، طب نوزادی، بیماری رایج در نوزادان، تغذیه کودک، ترویج شیر مادر، اختلالات گوارشی و آلرژی را از جمله موضوعات سخنرانی های این همایش عنوان کرد.
بدو، بیماری عفونی و واکسیناسیون، جراحی کودکان، رادیولوژی در کودکان، اختلالات قلبی و بیماری های مادرزادی قلبی، بیماری کلیوی، غربالگری و تشخیص قبل از تولد و اختلالات غدد و متابولیک را از محورهای این همایش برشمرد.
دبیر علمی بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان گفت: آموزش رادیولوژی کودکان، غدد و دیابت و سمینار مراقبت های وژه کودکان از جمله برنامه های جانبی این همایش بود که در دو روز گذشته برپا شده است.
وی اظهار کرد که چهاردهمین همایش پرستاری کودکان نیز از دیگر برنامه های این همایش است که با هدف ایجاد تحول در سیستم مراقبتی و ارتقاء سطح سلامت کودکان کشور برگزار می شود.
نقش پرستار کودک با تاکید بر تصمیم گیری و مراقبت اخلاقی، قضاوت بالینی برای پرستاران، پرستاری از کودک، چالش ها، ارزش ها، تنگناها و فرصت ها از جمله محورهای این همایش است.
بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و چهاردهمین همایش پرستاری کودکان از 29 اسفند تا دوم آبان ماه با حضور صاحب نظران برجسته داخلی و خارجی در مرکز طبی کودکان برگزار می شود.
علمی ** 1201 **2017
خبرنگار : عبدالکریم جبارپور*انتشاردهنده: زهره محتشمی پور
کد N1526703

وبگردی