آفتاب

شاهرودی: طلبه ها بدون شناخت عقبه فکری احزاب قادر به کارهای انقلابی نیستند

شاهرودی: طلبه ها بدون شناخت عقبه فکری احزاب قادر به کارهای انقلابی نیستند

قم- ایرنا - رئیس بسیج طلاب کشور با حائز اهمیت خواندن حضور طلاب و روحانیان در عرصه های مختلف کشور گفت: طلاب بدون شناخت عقبه فکری احزاب کشور قادر به انجام کارهای انقلابی نیستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی روز پنجشنبه در همایش منطقه ای طلاب بسیجی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه طلاب و روحانیان کشور به سه دسته تقسیم می شوند، اظهار داشت: عده زوایه کاری با انقلاب ندارند، و صرفا کارشان تدریس است که البته رهبر معظم انقلاب آن را افتخار نمی دانند.
وی با بیان اینکه گروه دیگر طلاب با انقلاب مخالف نیستند، ولی کارشان کارشکنی در کار انقلاب است، و به لحاظ فکری به غرب وابستگی دارند، افزود: جمع کثیری از طلاب را طلاب بصیر و انقلابی تشکیل می دهند.
وی با اشاره به شاخص های یک طلبه انقلابی ، بصیرت و دشمن شناسی را از مهمترین آن ذکر کرد، و افزود: اگر موضوع فهم نباشد طلاب نمی توانند در برابر تهاجم و تقابل دشمن حرکت انقلابی را انجام دهند.
محمدی شاهرودی حضور مستمر و موثر در جامعه را از دیگر مشخصه های یک طلبه انقلابی برشمرد، و افزود: پاسخگویی به شبهات بویژه درمورد مطالب مطرح شده ازسوی جوانان و همچنین تلاش برای شناخت مخالفان انقلاب گری نیز از دیگر این ویژگی ها به شمار می رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان مدیر سابق حوزه های علمیه کشور و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، اظهار داشت: از جمله آثار و برکت های این تفاهم نامه شکل گیری کمیته کارشناسی و همچنین شورای عالی بسیج طلاب و روحانیان کشور بوده است.
محمدی شاهرودی با اشاره به برگزاری 41 جلسه کارشناسی، تصویب 200 مصوبه و همچنین چهار جلسه شورای عالی افزود: اعزام بیش از 10 هزار مبلغ مذهبی به اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی کشور پیرو این معاهده انجام پذیرفته است.
وی همچنین جذب بیش از پیش طلاب به بسیج را از دیگر فواید این تفاهم نامه خواند و افزود: در میان اقشار جامعه ، روحانیت بیشترین آمار جذبی به بسیج را دارد، و در حال حاضر 159 هزار طلبه عضو بسیج هستند که 56درصد آنها به صورت فعال، 14 درصد به صورت بسیج کار و 30 درصد بسیج عادی به شمار می روند.
7403/ 6133/ خبرنگار- محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
کد N1526692

وبگردی