آفتاب
فرماندار ویژه سبزوار:

افزایش آب روند عملیات نجات حادثه دیدگان ریزش چاه در سبزوار را کند کرده است

افزایش آب روند عملیات نجات حادثه دیدگان ریزش چاه در سبزوار را کند کرده است

مشهد- ایرنا- فرماندار ویژه سبزوار گفت: حجم زیاد آب روند عملیات نجات و امداد رسانی به حادثه دیدگان ریزش چاه 160 متری روستای کسکن بخش مرکزی سبزوار را با کندی مواجه کرده است.

احمد برادران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ریزش قنات این چاه نیز سبب همراه شدن آب با گل و لای فراوان و افزایش مشکل در انجام عملیات مزبور شده است.
وی اظهار کرد: تعداد افراد مفقود شده در این حادثه پنج نفر می باشد که احتمال زنده بودن آنان نیز کاهش یافته است.
وی گفت: نجات افراد از درون قنات کار تخصصی است که در این زمینه نشست ستاد بحران با حضور مسئولان ذیربط برگزار و به جهاد کشاورزی سبزوار ماموریت داده شد با کمک مقنیان محلی مسیر قنات را باز کند.
برادران افزود: برای کاهش آب جمع شده در قنات و تسهیل در عملیات نجات باید مسیر قنات لایروبی و بازگشایی شود.
وی اظهار کرد: کارشناسان اداره آب و فاضلاب روستایی و امور آب ناحیه سبزوار نیز در محل حادثه مستقر می شوند تا با استفاده از تجهیزات حفاری و پمپاژ برای خروج آب و بازگشایی مسیر به مقنیان محلی کمک کنند.
وی گفت: در این ارتباط با مسئولان جمعیت هلال احمر استان نیز هماهنگی و تبادل نظر شده است.
فرماندار سبزوار افزود: برای جلوگیری از تلفات انسانی و سلامت نیروهای نجات تمهیدات امنیتی لازم در محل حاثه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در مجموع 15 تیم امداد و نجات از جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس 115 و نیروی انتظامی از زمان وقوع حادثه تاکنون در محل حادثه حضور دارند.
27 مهر ماه 6 مقنی برای لایروبی مسیر قنات واقع در محدوده روستای کسکن شهرستان سبزوار به درون چاه 160 متری رفتند که در پی ریزش دیواره ها به داخل چاه سقوط کردند.
از این تعداد 2 نفر با رساندن خود به دهانه های خروجی قنات نجات یافتند.
علاوه بر آن 2 نفر از ساکنان محلی نیز برای نجات افراد باقیمانده وارد قنات شدند که به علت ریزش قنات یک نفر از آنان مفقود شد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1526605

وبگردی