آفتاب
معصومه ابتکار:

وجود معارضان محلی عامل اصلی کاهش جمعیت آهوان دشت سهرین است

وجود معارضان محلی عامل اصلی کاهش جمعیت آهوان دشت سهرین است

زنجان - ایرنا - در جریان بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از دشت سهرین زنجان، وجود معارضان محلی مهم ترین دلیل کاهش جمعیت آهوان دشت سهرین اعلام شد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به زنجان از دشت آهوان سهرین زنجان بازدید کرد.
دشت آهو خیز زنجان با وسعتی بیش از 30 هزار هکتار در ادامه دشت زنجان و در قسمت شمال شهر زنجان و تنها مأمن آهوان شمال غرب کشور است.
سهرین قسمتی از منطقه حفاظت شده سرخ آباد است که یکی از مناطق با ارزش و به عنوان آخرین زیستگاه آهوان شمالغرب و غرب ایران محسوب می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در جریان این بازدید به آخرین سرشماری انجام شده از آهوان دشت سهرین طی 2 هفته گذشته اشاره کرد و از کاهش جمعیت آهوان این منطقه حفاظت شده خبرداد.
سیدرضا موسوی افزود: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت آهوان دشت سهرین یک هزار و 200 رأس است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته جمعیت آهوان دشت سهرین یک هزار و 350 رأس بود.
موسوی خاطرنشان کرد: مهم ترین علت کاهش جمعیت آهوان این دشت وجود معارضان محلی است که این موضوع موانعی را برای رسیدگی مناسب به آهوان ایجاد می کند.
آهوی دشت سهرین زنجان آخرین نسل از آهوان شمال غرب ایران است.
به گزارش ایرنا به گفته منابع محلی در چند دهه قبل تعداد آهوان این منطقه به اندازه ای بود که در هر گوشه و کنار دشت قابل مشاهده بودند ولی در چند سال اخیر به دلیل کاهش جمعیت آن ها، حضور آهوان در دشت همانند سال های گذشته چشم گیر نیست.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1526595

وبگردی