آفتاب
رییس شورای زکات کشور:

زکات و صدقه باعث افزایش دو نعمت سلامتی و مال انسان است

زکات و صدقه باعث افزایش دو نعمت سلامتی و مال انسان است

بوشهر- ایرنا- رییس شورای زکات کشور گفت: زکات و صدقه که مورد تاکید آیات قرآن مجید و روایات ائمه اطهار(ع) است باعث افزایش نعمت های سلامتی ، مال و روزی حلال انسان می شود.

به گزارش ایرنا، حجت السلام حسن عالمی روز پنجشنبه در همایش شکرانه زکات در شهر سعدآباد شهرستان دشتستان افزود: شکرگزاری یکی از شعبه های بندگی خداست، بندگان خدا اگربعد از دریافت نعمات خداوند شکرگزار باشند خداوند به عهد خود وفا کرده و نعمات و برکاتش را فراوان می کند.
وی با بیان اینکه زکات غضب پروردگار عالم را خاموش می کند گفت: زکات سپر آتش برای گناهکارانی است که مورد خشم خداوند قرار گرفته اند.
عالمی گفت: زکات باعث می شود که نعمت ها مضاعف گردد و هرکس زکات بپردازد خداوند علاوه بر حفظ مالش از گزندها وی را مصون می کند.
رییس شورای زکات کشور یادآورشد: در روایات آمده است زکات قبل از اینکه بدست مستحق برسد به دست خدا خواهد رسید.
امام جمعه برازجان نیز زکات را یکی از ضروریات و پایه دین عنوان کرد و افزود: برکات زکات در دنیا و آخرت فوایدی دارد و باعث کسب روزی و لقمه حلال می شود.
حجت الاسلام حسن مصلح گفت: پارسال 10 مییلیارد ریال زکات در شهرستان دشتستان جمع آوری شد.
وی یادآور شد: برخی از مناطق شهرستان دشتستان از جمله بوشکان بیشتر زیرساخت های فرهنگی و مذهبی آن از محل وجوه زکات احداث شده است.
امام جمعه برازجان تصریح کرد: در سالجاری نیز تاکنون چهار میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که 40 درصد آن صرف محرومان و 60 درصد نیز صرف عمران و آبادانی خواهد شد.
مصلح گفت:دشتستان با وجود چهار میلیون و 200 هزار اصله نخل و تولید 120هزار تن خرما درسال ، اعتقاد و باور دین مردم ظرفیت بزرگی در حوزه زکات دارد که اگر ساماندهی شود و بصورت متمرکز جمع آوری شود در رفع محرومیت و عمران و آبادانی بسیار موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: مسئولان نیز با رفع مشکلات بخش کشاورزی از جمله آب ،بازاریابی و توسعه صنایع بسته بندی و در نتیجه افزایش سطح تولید کمک بزرگی دراین حوزه خواهند کرد.
در این آئین از ائمه جمعه و پرداخت کنندگان زکات شهرستان دشتستان تجلیل شد.
7213/ 6045** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
کد N1526558

وبگردی