آفتاب

شرکت ۳۰ درصد شهروندان در طرح اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

شرکت ۳۰ درصد شهروندان در طرح اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

معاون استاندار و فرماندار تهران روز چهارشنبه با اشاره به استقبال شهروندان تهرانی از تمدید مهلت ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، از مشارکت ۳۰ درصدی شهروندان پایتخت در مرحله اینترنتی، خبر داد.

به گزارش ایلنا، «عیسی فرهادی» در مراسم آغاز عملیات میدانی (حضوری) طرح سرشماری در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، در عین حال فزود: این میزان مشارکت با توجه به حجم برخورداری مردم تهران از اینترنت و در مقایسه با برخی استان‌های کشور که دسترسی کمتری به سامانه دارند و عموما با مراجعه به پایگاه‌های سرشماری مستقر در مساجد، مشارکتی چشمگیر در طرح داشته‌اند، مطلوب نیست.

وی گفت: برای اجرای برنامه سرشماری در تهران به اندازه پنج استان چارت اجرایی ایجاد شده و در پنج بحش نیز کار سرشماری اینترنتی دنبال شده است.

معاون استاندار تهران گفت: برای اجرای طرح سرشماری، ۳۷ ستاد اصلی و ۲۰۰ ستاد فرعی در مناطق ۲۰ گانه شهر تهران تشکیل و در این زمینه از توان یکهزار نفر از پرسنل ستادی و ۲ هزار مامور سرشماری استفاده می‌شود.

فرماندار تهران افزود: مرحله دوم طرح سرشماری (حضوری) شهرستان تهران، با مراجعه ماموران به در منازل شهروندان اجرا می‌شود و برای این منظور ۴۵۶ خودرو نیز درنظر گرفته شده، ضمن اینکه ۳۷۴ سرای محله شهرداری تهران نیز در اختیار ستاد سرشماری قرار گرفته است.

وی همچنین از همکاری مطلوب شهرداری تهران در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن تقدیر و تشکر کرد.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره‌مند می‌شوند که اپراتورهای تلفن همراه واگذاری این هدیه را از روز دوشنبه آغاز کرده‌اند.

یکهزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه ۱۰ میلیون ریالی برخوردار می‌شوند که تا کنون شش دوره آن انجام شده است.

۵۰۰ جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

بنا به اعلام مرکز آمار ایران، خانوار‌ها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

خانوار‌ها می‌توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www. sarshomari۹۵. ir ثبت کنند.

کد N1526185

وبگردی