آفتاب

30 میلیارد ریال برای استاندارد سازی پایگاه های قهرمانی کشور اختصاص یافت

30 میلیارد ریال برای استاندارد سازی پایگاه های قهرمانی کشور اختصاص یافت

ارومیه- ایرنا- مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال 30 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و استانداردسازی پایگاه های قهرمانی کشور اختصاص یافته است.

رامین احمدی طباطبایی روز چهارشنبه در سمینار آموزشی، توانمندسازی و دانش افزایی مدیران مراکز ورزش قهرمانی سراسر کشور افزود: احیا و ارتقای سطح کیفی پایگاه های قهرمانی ، تربیت مربیان بدنساز و اجرای دقیق طرح استعدادیابی از جمله برنامه های مهم وزارت ورزش و جوانان است.
وی اظهار کرد: در نظر داریم نظام جامع استعدادیابی را در سراسر کشور ایجاد کنیم و بر اساس سند آمایش ورزش قهرمانی به دنبال افزایش تعداد مدال ها در سطوح بین المللی و قهرمان پروری در رشته های پرمدال هستیم.
طباطبایی بیان کرد: طرح آمایش ورزش قهرمانی به عنوان مکمل طرح استعدادیابی ورزشی سرلوحه فعالیت ها قرار دارد و امسال توجه ویژه ای به این موضوع داشته ایم.
وی ادامه داد: حمایت از مراکز استعدادیابی، احیای فعالیت پایگاه های قهرمانی، عدالت محوری در توزیع امکانات در مناطق محروم و کم برخوردار، مشارکت با آموزش و پرورش و برگزاری دوره های دانش افزایی علمی و عملی ورزش از جمله برنامه های اجرایی در سال جاری بوده است.
طباطبایی گفت: ایجاد کمیته های استعدادیابی در 80 درصد فدراسیون ها انجام شده که بر اساس آن گام موثری در اجرای طرح استعدادیابی و توجه به رده های پایه برداشته شده است.
وی از راه اندازی و استانداردسازی 12 پایگاه قهرمانی در سال 93 و 19 پایگاه دیگر در سال 94 خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردها و خدمات فدراسیون ها با شرکت 32 فدراسیون ورزشی بخش دیگری از فعالیت ها بوده است.
طباطبایی افزود: با بررسی وضعیت موجود ورزش قهرمانی در استان ها و در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی، اقلیمی و پیکر سنجی می توان نسبت به اولویت بندی رشته های ورزشی در استان های مختلف اقدام کرده و به نتایج زودبازدهی رسید.
دوره آموزشی و سمینار توانمندسازی و دانش افزایی مدیران مراکز ورزش قهرمانی سراسر کشور 28 مهرماه اغاز و تا 29 مهرماه در هتل پارک ارومیه ادامه دارد.
معرفی پایگاه ورزش قهرمانی آذربایجان غربی به عنوان پایگاه نمونه کشور، رونمایی از آیین نامه تاسیس کانون های استعدادیابی و رونمایی از دستورالعمل جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی از برنامه های جنبی این سمینار است.
7126/2093**1596
خبرنگار:نرگس موذنی حبشی*انتشاردهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1526156

وبگردی