آفتاب

9500 میلیارد ریال به بازسازی راه های کشور اختصاص یافت

9500 میلیارد ریال به بازسازی راه های کشور اختصاص یافت

جیرفت - ایرنا - معاون راهداری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: 9 هزار و 500 میلیون ریال اعتبار استانی و ملی برای بهسازی و بازسازی راه های کشور اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در جیرفت افزود: حدود 10 تا 15 درصد از راه های کشور را با اعتبار اختصاص یافته، می توان بهسازی و بازسازی کرد.
وی خاطرنشان کرد: 32 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اضافه شدن مجموعه راهداری و جدا شدن آن از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در استان های کشور فعال و راه اندازی شده است.
حسن نیا ادامه داد: به منظور نظارت بیشتر بر راه های کشور تا پایان سال 96 تمام راه های شریانی به سامانه دوربین های کنترل سرعت مجهز می شوند.
وی گفت: در برنامه ششم نیز راه های شریانی جنوب کرمان به صورت شبکه بزرگراهی در خواهد آمد.
حسن نیا تصریح کرد: هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای امنیت تردد در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان اختصاص داده شده که با ادغام 2 مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای مجموعه بهره بردار و نگهدارنده راه ها یک پارچه شده که این روند به کیفیت خدمات رسانی به مردم و رانندگان کمک می کند.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در جنوب استان کرمان گفت: این منطقه یکی از مناطق مستعد در حوزه کشاورزی است که بیش از 3 و نیم میلیون تن از محصولات تولید شده در این منطقه از طریق حمل و نقل جاده ای به سایر نقاط کشور ارسال می شود.
وی اظهار کرد: جنوب استان کرمان به عنوان مرکز ثقل حمل و نقل بین استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است که بخش زیادی از بار سیستان و بلوچستان از این منطقه گذر می کند.
وی گفت: ظرفیت کشاورزی در جنوب استان کرمان نیازمند برنامه ریزی حساب شده برای حمل و نقل است تا ضمن تامین میوه و سبزی مورد نیاز بازارهای کشور کشاورزان و بهره برداران نیز دغدغه حمل محصول خود را نداشته باشند.
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز گفت: این منطقه یکی از مهمترین قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود که علاوه بر آن در حوزه معادن نیز ظرفیت های بالایی دارد.
محمد ساردویی ادامه داد: نبود راه آهن در این منطقه موجب شده توسعه بزرگراه ها در جنوب کرمان حیاتی شود.
وی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان تاکنون 180 کیلومتر بزرگراه در جنوب استان کرمان احداث شده است.
ساردویی بیان کرد: 73 کیلومتر بزرگراه با هزار و 102 میلیارد ریال برآورد اعتبار در دست ساخت و احداث 142 کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در دست پیگیری است.
وی گفت: به منظور تکمیل شبکه بزرگراهی در جنوب کرمان به احداث 951 کیلومتر بزرگراه نیاز است که با بهره برداری از آن کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور شاهد تکمیل و تسهیل در حمل و نقل جاده ای خواهد بود.
در این آیین احسان عراقی زاده به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان معرفی شد.
جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان است و حوزه راه های این منطقه زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان قرار دارد.
خبرنگار:هادی شفیعی مجاز *انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
/7450/3029 /1596
کد N1526137

وبگردی