آفتاب

حضرتی: دولت برای ترمیم کابینه معذوریت‌هایی داشت اما هنوز دیر نشده است/ضرورت ترمیم اقتصادی کابینه

حضرتی: دولت برای ترمیم کابینه معذوریت‌هایی داشت اما هنوز دیر نشده است/ضرورت ترمیم اقتصادی کابینه

ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران با بیان این که انتظار بود دولت زودتر دست به اصلاحات در کابینه بزند اظهار کرد: اما شاید برخی ملاحظات نظیر عدم همراهی مجلس قبل با وزرای جدید پیشنهادی این اقدام را به تاخیر انداختند.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما بارها به عنوان نمایندگانی که علاقه‌مند به تعامل با دولت هستیم و به عنوان طرفدار دولت محسوب می شویم علاقه‌مند بودیم اصلاحات کابینه و ترمیم تیم دولت سریعتر انجام شود، منتهی دولت معذوریت‌هایی داشت ولی حالا نیز دیر نشده است و فرصت برای این کار وجود دارد. این تغییرات 4 ماه به تاخیر افتاده اما باز هم خوب است و این انتظار وجود دارد که این تغییرات ادامه پیدا کند و نگاه دولت و وزرا باید به 4 سال و 6 ماه دیگر باشد.

وی افزود: در بخش‌های دیگر دولت نظیر وزارتخانه‌های اقتصادی نیاز به تغییراتی احساس می‌شود و ما معتقدیم تیم اقتصادی دولت هم باید ترمیم شود و یک تیم با بینش مشخص اقتصادی، برنامه مشترک اقتصادی و هماهنگی کامل در حوزه فعالیت‌های اقتصادی مستقر شود و همین طور تیم اقتصادی دولت باید از یک فرماندهی واحد برخوردار باشد و علاوه بر اینها اعتقاد داریم این ترمیم و تغییرات در سطح مدیران و در سطح استاندارانی که بعضا دچار آلزایمر شده‌اند باید صورت پذیرد و تیم رسانه دولت نیز نیازمند تغییرات اصلاحی است و حتما لازم است تغییراتی در کابینه انجام شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: بخشی از فشارها بر روی دولت برای تغییر در کابینه از سوی افکار عمومی و مردم در انتخابات مجلس این پیام را دادند که به دنبال تغییرات در شرایط کشور هستند و ما این پیام را نیز از طریق جلسات مختلف به دولت  و رئیس جمهور منتقل کردیم و اگر در مجلس قبلی دولت به اجبار وزرایی را انتخاب کرد که مطلوبش نبود یا با شرایط کلی سازگاری نداشتند الان در این مجلس می‌توانند عملکرد خود را اصلاح کنند و از این فرصت به بهترین نحو استفاده نمایند.

حضرتی ادامه داد: فشار از خارج به دولت همیشه وجود داشته است و باید متناسب با این فشارها اقدامات مطلوبی صورت گیرد اما به نظر نمی‌آید فشارهای بیرونی تاثیر زیادی روی خواست دولت برای تغییرات داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه وزرات ارشاد نقش کم رنگی در سیاست گذاری فرهنگی کشور دارد گفت: بسیاری از نهادها و سازمان ها بودجه فرهنگی کشور را به خود اختصاصی می دهند اما آن گونه که باید پاسخگوی عملکردشان نیستند و بر منابع آنها مدیریت درستی صورت نمی گیرد اما همه از وزارت ارشاد انتظار دارند با بودجه اندک فضای فرهنگی کشور را تغییر دهد و همه مشکلات کشور را ناشی از مسائل فرهنگی می‌دانند و شاید لازم باشد پیوست بودجه برخی نهادها و سازمان‌ها منتشر شود و مردم بدانند چه موسسات بی‌نام و با نامی از بودجه فرهنگی کشور استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص در شهرداری گفت: برخی فشارها برای توقف این پرونده وجود دارد اما این تحقیق و تفحص در مجلس در حال طی کردن روال قانونی خود است و باید مقدمات آن سپری شود تا صحن مجلس نیز در خصوص آن اعلام نظر کند. البته برخی تماس‌ها به نمایندگان تحقیق و تفحص کننده گرفته شده که چیز غیر طبیعی هم نیست و این کار حق سازمانی است که از آن تحقیق و تفحص می‌شود.

وی همچنین در خصوص ابلاغ سیاست‌های انتخاباتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: این پیام حاوی نکات مهم و مثبت فراوانی است؛ البته جای احزاب و نقش احزاب در این سیاست‌ها خالی بود چرا که یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور در حوزه انتخابات نبود احزاب بوده است که همیشه از نداشتن آنها رنج برده‌ایم و بخش بزرگی از مصیبت‌هایی که امروز در مجلس با آن مواجهیم عدم حضور نمایندگان با پیشینه حزبی و انسجام ساختاری است، اما امیدوارم همانگونه که رهبری در پیام خود تاکید کردند نهادهای نظامی در انتخابات نقش آفرینی نکنند و دولت نیز هر چه سریعتر متناسب با این پیام‌ها لایحه‌ای تقدیم کند.

29219

کد N1526102

وبگردی