آفتاب
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد:

25 هزار واحد از 130 هزار واحد تولیدی کشور تحت پوشش استاندارد است

25 هزار واحد از 130 هزار واحد تولیدی کشور تحت پوشش استاندارد است

تبریز - ایرنا - رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد گفت: 25 هزار واحد از 130 هزار واحد تولیدی کشور که در سامانه ثبت نام شده، تحت پوشش استاندارد است.

به گزارش ایرنا، مصطفی رامندی، روز چهارشنبه در آئین تجلیل از واحدهای برگزیده استاندارد آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت پوشش همه کالاها و خدمات زیر پوشش استاندارد افزود: این تعداد واحد در قالب 800 کالای تولیدی زیر پوشش است.
وی اظهار داشت: فرهنگ و مردمی سازی رعایت استاندارد از دورن خانواده با استفاده از ابزارهای جدید، تبدیل استاندارد به عنوان مطالبه عمومی و دوری از دولتی سازی و استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان اهرم در فرآیندهای استاندارد از راهکارهای رسیدن به وضع مطلوب استاندارد در کشور است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه فرهنگ سازی لازمه موفقیت در عرصه های مختلف بوده یادآور شد: در زمان کنونی مرز بین کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه و توسعه نیافته مرزهای جغرافیایی نبوده بلکه مربوط به کیفیت زندگی و زنجیره تولید و خدمات است.
رامندی با اشاره به اینکه استانداردها زبان مشترک برای اعتماد سازی است، ادامه داد:
رعایت استاندارد از سوی واحدهای تولیدی موجب ایجاد اعتماد در بازار و مصرف کننده می شود.

** نماینده مجلس: اجرا نشدن درست اصل 44 ضربه سنگینی به تولید زده است
نماینده مردم ورزقان خاروانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی گفت: با توجه به اینکه این اصل به درستی اجرا نشده ضربه سنگینی به تولید در کشور زده است.
رضا علیزاده افزود: هیات مدیره مجموعه ها و شرکت های واگذار شده بجای اینکه به فکر واحد تولیدی باشند به چیزهای دیگری فکر می کنند.
وی با بیان اینکه استاندارد در جامعه باید به شکل پویا پیگیری شود، یادآور شد: تولید کالاهای غیراستاندارد و صادرات آن در سال های گذشته موجب از دست رفتن بازارهای بین المللی شده است.
نماینده مردم ورزقان و خاروانه در مجلس اظهار داشت: هم اکنون رعایت استاندارد و فرهنگ تجارت کسب و کار به یک زبان مشترک تبدیل شده و این امر موجب راحتی کارها می شود.
علیزاده با اشاره به قوانین مربوط به رفع موانع تولید اظهار داشت: علت عمده مشکلات و گرفتاری های واحدهای تولیدی در کشور وجود اشکال در سیستم بوده و تغییر مدیریت ها نیز در این زمینه چاره ساز نیست.
وی از تولید کنندگان خواست به وضع موجود اکتفا نکرده و همواره در راستای افزایش کیفیت تولیدات و ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش کنند.

** نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز: استانداردها از عوامل محرک رشد صنعتی است
نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این آئین گفت: بنگاه های اقتصادی موفق در جامعه در سایه رعایت استانداردها پیشگام بوده و بازار مصرف خود را حفظ کرده است.
ابوالفتح ابراهیمی، با بیان اینکه مدیران واحدهای تولیدی مهمترین سرمایه و عمر خود را در راه تولید کالا به کار می گیرند، افزود: رعایت استاندارد موجب رونق سرمایه، توسعه بنگاه ها و جلب اعتماد و حمایت مصرف کنندگان می شود.

** معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی: سرمایه اجتماعی اساس تولید است
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: سرمایه اجتماعی اساس تولید و بزرگ ترین سرمایه یک مجموعه و واحد تولیدی است.
محمدصادق پورمهدی افزود: اعتماد بازار و مردم به یک واحد تولیدی ناشی از کیفیت کالا، قیمت پائین و خدمات بهتر بوده و اگر واحد تولیدی کالای مناسب و مرغوبی تولید نکند رو به افول و نابودی می رود.
وی اظهار داشت: تولید کنندگان باید در تولید با کیفیت کالا، کاهش قیمت تولیدی و استفاده از دانش و تکنولوژی جدید با جدیت تلاش کنند.
پورمهدی، با بیان اینکه تولید کنندگان برای ماندن در بازار رقابت باید در تولید کالا با مدیریت روز پیش بروند، ادامه داد: رعایت استاندارد در تولید و خدمات از ارزش و جایگاه فوق العاده ای برخوردار بوده و مایه اعتماد سازی در مصرف کنندگان می شود.

** مدیر کل استاندارد: هزار و 812 گواهی استاندارد آسانسور صادر شد
مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: این اداره کل برای توسعه و ترویج فرهنگ رعایت استاندارد تولیدات و خدمات اقدام های زیادی انجام داده و در این راستا هزار و 812 گواهی استاندارد آسانسور صادر کرده است.
ساسان فرشی حق رو، صدور 219 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد، تمدید 433 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد، 96 مورد کنترل زمین های بازی، آموزش 11 هزار و 584 نفرساعت از میدیران کیفی واحدهای تولیدی را از دیگر اقدام های این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.
وی اظهار کرد: در این مدت 10 آزمایشگاه همکار ایجاد شده و 305 پروانه کاربرد علامت استاندارد در زمینه مصالح ساختمانی صادر و در تحقق اهداف مربوط به امنیت و سلامت غذایی مشارکت شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
کد N1526097

وبگردی