آفتاب

زائران اربعین تا حدامکان به صورت کاروانی به عتبات سفر کنند

زائران اربعین تا حدامکان به صورت کاروانی به عتبات سفر کنند

در هجدهمین جلسه ستاد در محل وزارت کشور رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تصمیمات این ستاد برای تأمین سلامت، امنیت و آسایش زائران شرکت کننده در راهپیمائی اربعین است.

به گزارش ایلنا، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در هجدهمین جلسه این ستاد گفت: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه، نیروی انتظامی، سازمان گردشگری و حج و زیارت موضوع فعالیت شرکت‌های مسافرتی صادر کننده ویزا را بررسی و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد و همه این شرکت‌ها باید در چارچوب سیاست‌های ستاد مرکزی اقدام و اطلاعات لازم را در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت کنند تا تعیین مرز خروجی و سایر موارد با هماهنگی و برابر برنامه‌های تنظیمی عملیاتی شود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تمام تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده در راستای تسهیل شرایط زائرین در مراسم اربعین است خاطر نشان کرد: پیشنهاد ستاد این است که زائرین محترم حتی المقدور از عزیمت انفرادی خودداری نموده و در قالب گروه‌های دسته جمعی و کاروان‌ها در اربعین حسینی شرکت کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: مرز مهران در استان ایلام علیرغم اقدامات عمرانی انجام شده در مسیر تردد زائران کشش لازم را برای ورود و خروج انبوه مسافران ندارد و موجب معطلی زائران خواهد شد، بنابراین لازم است زائران و ستاد‌های استانی به آمایش اعلام شده برای خروج زائرین هر استان از مرزهای سه گانه توجه نمایند تا زائرین با مشکلات کمتری مواجه شوند.

ذوالفقاری با تأکید بر اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع به زائرین خواستار آن شد تا رؤسای کمیته‌های تخصصی و سخنگوی ستاد نسبت به این مهم اقدام و در این زمینه از پراکنده گویی جلوگیری شود.

در این جلسه که کشاورزیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه، مروارید استاندار ایلام، سرتیپ فتحی‌زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و نمایندگان دیگر دستگاه‌های عضو ستاد حضور داشتند، برابر موارد تعیین شده در دستور کار، اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و استفاده از تجارب مفید سال‌های گذشته پرداختند.

کد N1526084

وبگردی