آفتاب

ایران رتبه چهاردهم تولید مقاله در حوزه سلول های بنیادی را به دست آورد

ایران رتبه چهاردهم تولید مقاله در حوزه سلول های بنیادی را به دست آورد

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان رشد تعداد مقالات تولیدشده در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور افزود: ایران در این زمینه از رتبه 20 در سال 2016 به رتبه 14 ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، امیرعلی حمیدیه روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران اظهار کرد: ایران با تولید پنج هزار و 867 مقاله در سال 2016 میلادی توانست ترکیه را پشت سر بگذارد.
وی به افزایش مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه ها در کشور اشاره کرد و گفت: تعداد این مجموعه ها از سال 2015 میلادی در حوزه سلول های بنیادی افزایش یافته است.
حمیدیه اظهار کرد: تعداد علاقمندان این حوزه نیز افزایش داشته است به گونه ای که شاهد افزایش تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی در این حوزه هستیم.
وی درخصوص تعداد مقالات منتشر شده در این حوزه نیز گفت: بیشترین مقالات مربوط به شهر تهران است و سایر شهرها فاصله زیادی با تهران در این زمینه دارند.
دبیر ستاد توسعه سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد که ایران فقط تهران نیست و اگر می خواهیم در این حوزه به رشد متوازن دست یابیم، باید همه مناطق کشور حضوری فعال در این زمینه داشته باشند.
وی بر لزوم تجاری سازی محصولات این حوزه تاکید کرد و گفت: از سال 2020 میلادی تجاری سازی این محصولات شکل منسجمی به خود می گیرد و ما نیز باید در این زمینه فعالیت جدی داشته باشیم تا سهم مناسبی از بازار جهانی به دست آوریم.
سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران با حضور محققان، پزشکان و دانشجویان امروز 28 مهرماه در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرد و فردا نیز ادامه دارد.
علمی ** 1201 ** 1311 ** 1834
خبرنگاران: عبدالکریم جبارپور - محمدعلی صنایعی ** انتشاردهنده: ناهید شفیعی
کد N1526053

وبگردی