آفتاب

پیکر نخستین شهید طلبه مدافع حرم کرمان در آغوش خاک آرام گرفت

پیکر نخستین شهید طلبه مدافع حرم کرمان در آغوش خاک آرام گرفت

کرمان - ایرنا - پیکر مطهر شهید حجت الاسلام سعید بیاضی زاده نخستین شهید طلبه مدافع حرم از استان کرمان در گلزار شهدای روستای ساقی از توابع شهرستان انار به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا مدیر حوزه های علیمه و مدیران ارشد سپاه ثارالله استان کرمان، فرماندار و امام جمعه شهرستان انار، روحانیونی از قم، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان و جمع کثیری از مردم شهیدپرور شهرستان انار در آیین تشییع شهید بیاضی زاده حضور داشتند.
امام جمعه انار در آیین خاکسپاری شهید بیاضی زاده گفت: هجرت و جهاد 2 اصل مهم مکتب اسلام است.
حجت الاسلام حسن منتظری افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) از مکه به مدینه هجرت و جهاد کرد و نتیجه این هجرت و جهاد پیروزی اسلام بود لذا اگر هجرت و جهاد نبود اسلام هم پیروز نمی شد.
وی تصریح کرد: در سوره هایی از قرآن کریم از جمله بقره، انفال و توبه آمده است، کسانی که در راه خدا هجرت و جهاد می کنند بالاترین مقام ها را نزد خداوند دارند.
امام جمعه انار ادامه داد: شهید بیاضی زاده از زمره مومنانی است که در ایام دشوار و ایام غربت اسلام به یاری خداوند شتافت.
وی خاطرنشان کرد: حضور در مراسم شهدا به تکفیری، داعشی ها و آل سعود جنایتکار اعلام می کند که اگر یک شهید در این راه داده شود هزاران جوان و نوجوان آماده جانفشانی در راه حریم اهل بیت (ع) و دفاع از حریم حضرت محمد (ص) هستند.
پیکر شهید بیاضی زاده امروز بر دستان مردم شهیدپرور شهرستان انار در مسیرهای میدان بسیج، روستاهای لطف آباد، شاهم آباد، حجت آباد و ساقی تشییع و در گلزار شهدای روستای ساقی در جوار عموی شهیدش آرام گرفت.
شهید حجت الاسلام سعید بیاضی زاده 22 ساله و در 22 مهرماه امسال در سوریه و در جنگ با داعشیان شربت شهادت نوشید.
شهرستان انار در 210 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433 /1354
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: پروانه امانی
کد N1525992

وبگردی