آفتاب
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

تدوین اطلس جغرافیایی آسیب های اجتماعی در استان‌ها

تدوین اطلس جغرافیایی آسیب های اجتماعی در استان‌ها

یاسوج – رئیس سازمان بهزیستی کشور از تدوین اطلس جغرافیایی آسیب های اجتماعی در استان ها خبر داد و گفت: اجرای این طرح، کمک شایانی به شناخت آسیب ها متناسب با شرایط بومی و محیطی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی‌بندپی پیش از ظهر چهارشنبه در هفتمین همایش معاونین امور اجتماعی بهزیستی در یاسوج افزود: با یان حال خودکشی از جمله آسیب های اجتماعی و رو به افزایش در کشور است.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام و هماهنگی وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی به زودی نیز متولی موضوع مهم خودکشی نیز به سازمان بهزیستی محول خواهد شد.

محسنی بندپی تصریح کرد: با کمک و مداخله به موقع حوزه اورژانس اجتماعی این سازمان، سال گذشته چهار هزارو ۲۴۰مورد اقدام به خودکشی نافرجام ماند.

وی افزود: دوهزار و ۸۰۰ نفر از این افراد زن و یکهزار و ۴۴۰ نفر نیز مرد بودند.

وی بیان کرد: راهبرد اصلی این سازمان توسعه راهکارهای فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی فرد و خانواده است، چراکه دانش و آگاهی فرد می‌تواند از بروز خطرات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تدوین اطلس جغرافیایی آسیب های اجتماعی در استان ها خبر داد و گفت: اجرای این طرح، کمک شایانی به شناخت آسیب ها متناسب با شرایط بومی و محیطی هر منطقه خواهد کرد.

محسنی بندپی همچنین گفت: طرح غربالگری ژنتیک از امسال برای زوج‌های جوان اجباری است و باید اجرا شود.

وی افزود: برای ۴۰ هزار زوج در ۳۲ استان کشور طرح غربالگری اجرا شده که ۳۰ درصد این زوجین احتیاج به مشاوره داشتند و ۲۰ درصد آزمایش ژنتیک انجام دادند.

کد N1525972

وبگردی