آفتاب

مسئولان رفتارهای نادرست خود را شناسایی کنند/ مسئولیت‌ها به چشم طعمه نگریسته نشود

مسئولان رفتارهای نادرست خود را شناسایی کنند/ مسئولیت‌ها به چشم طعمه نگریسته نشود

وزیر اطلاعات که صبح امروز در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی سخن می‌گفت با بیان این مطلب به مهم‌ترین وظایف مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: امنیت به عنوان حق مسلم مردم باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌السلام والمسلمین علوی رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصادی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: زیرساخت رسیدن به رشد اقتصادی ایجاد امنیت پایدار و احساس امنیت در جامعه است.

وی به تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: امروز به برکت رهنودهای رهبر معظم انقلاب و همبستگی و همپوشانی نیروهای مسلح ما در تمامی بخش‌ها و همکاری خوب مردم با سربازان گمنام امام زمان، ایران اسلامی در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد.

علوی سلامت رفتار و اخلاق را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه که در نزد خداوند از اهمیت و مرتبه بالایی برخوردار است تقوای الهی است که این امر خود منجر به کرامت انسان‌ها و جامعه اسلامی شده و باید در اشکال مختلف مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

او به دیدگاه دین مبین اسلام در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: از نگاه دین مبین اسلام همانگونه که افراد دارای اراده بوده و باید در راستای تهذیب نفس و تزکیه تلاش کنند جامعه اسلامی نیز مطابق با آیات و روایات دارای روحی جمعی بوده و می‌بایست در راستای ایجاد کرامت انسانی و جلوگیری از طغیان رفتارهای جمعی تلاش کند.

علوی به نمونه‌هایی از طغیان رفتار در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: ملیت‌گرایی، حزب‌پرستی، تحقیر اقوام، خود برتربینی، تحقیر ملت‌های دیگر و حتی تحقیر و تخریب احزاب و گروه‌های قانونی در عرصه رقابت‌های سیاسی نوعی طغیان در عرصه اجتماعی است که دارای آثار جبران ناپذیری در جامعه خواهد بود.

وزیر اطلاعات، با بیان اینکه مطابق با آیات اسلامی نمی‌توان از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاده کرد، گفت: دین مبین اسلام در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی و راه‌هایی که جوامع و انسان‌ها باید در آن برای رسیدن به اهداف حرکت کنند برنامه و مسیر تعیین و برای فرد و جامعه تکالیف فردی و اجتماعی تعریف کرده است.

علوی به موضوع واگذاری مسئولیت‌ها در جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: قرآن کریم برای جوامع نیز اراده قائل است و اتفاقاتی که در آن جامعه رخ می‌دهد را ناشی از اراده‌‌ همان جامعه می‌داند از این رو در واگذاری مسئولیت‌ها در جامعه اسلامی نیز قرآن، جامعه را ملکلف کرده و باید در قبال اتفاقاتی که در آن جامعه اتفاق می‌افتد، باید پاسخگو باشد.

او برپاداشتن نماز، پرداخت زکات و نیر احیای امر به معروف ونهی از منکر را نمونه‌ای از رفتارهای جمعی دانست و تصریح کرد: قطعاً آثار اجرای هریک از این امور یا کوتاهی در اجرای آن‌ها می‌تواند دامن‌گیر کل افراد یک جامعه شده و تمامی افراد آن اجتماع را متاثر سازد.

علوی رفتار مسئولان در جامعه اسلامی را بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت: مسئولان به عنوان برگزیدگان و نخبگان جامعه باید هر روز رفتارهای خود را محاسبه کرده و رفتارهایی که ممکن است در آینده دچار بروز آثاری سوء بر خود و جامعه شده را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها تلاش کند.

وزیر اطلاعات، پرهیز از اختلافات و وحدت و همدلی را از مهم‌ترین رموز موفقیت دانست و تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر رفتار و گفتاری که موجب ایجاد دو دستگی و افتراق در جامعه شود پذیرفته نیست از این رو همه باید در راستای تقویت همدلی و همپوشانی و هم افزایی در بخش‌های مختلف تلاش کنند.

علوی، رسیدن به اهداف عالی انسانی را حرکت در مسیر اسلام، پیروی از ائمه اطهار (ع) و نیز تلاش در جهت اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب دانست

وی مسئولیت را امانتی الهی دانست و تصریح کرد: مسئولیت در نظام اسلامی از یک سو امانت و از سوی دیگر نعمتی است که باید به عنوان وسیله‌ای برای خدمت بی‌منت به مردم از آن استفاده کرد.

علوی با بیان اینکه نباید به مسئولیت‌ها به چشم طعمه نگریسته شود گفت: مسئولان بدون منت و تحقیر خدمات خود را ارئه دهند و در صورتیکه درخواست فرد مورد نظر با مقدورات و امکانات اداری امکان‌پذیر نبود با خلق خوش و گشاده رویی با آنان برخورد شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رضایت مردمی موجب تقویت انسجام عمومی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد ادامه داد: حیثیت جمهوری اسلامی ایران در تلاش جمعی مسئولین و تقوای مدیرانی است که در بخش‌های مختلف به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند.

وی رسالت جمهوری اسلامی ایران را اجرای ارزش‌های ناب اسلامی و احیای دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: حکومت در اسلام وسیله‌ای است برای اجرای احکام اسلامی و تقویت عزت مردم و نیز گره گشایی از کار آنان و ارائه خدمت صادقانه.

علوی امنیت را لازمه توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: در سایه امنیت است که توسعه اقتصادی و نیز توسعه فرهنگی اتفاق می‌افتد چرا که اگر سرمایه گذاران احساس امینت کنند قطعاً با طیب خاطر نسبت به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در آن منطقه تلاش و برنامه ریزی خواهند کرد.

کد N1525966

وبگردی