آفتاب

معاون وزیر اقتصاد : شیوه نامه صادرات کالای قاچاق به زودی تدوین می شود

معاون وزیر اقتصاد : شیوه نامه صادرات کالای قاچاق به زودی تدوین می شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، از تدوین شیوه نامه و دستورالعمل صادرات کالاهای قاچاق مکشوفه به کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین دلیری روز چهارشنبه در کمیسیون قاچاق کالای استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دیدگاههای اولیه در خصوص کالای قاچاق معدوم سازی آن ها بود اما با نظر رهبر معظم انقلاب تغییراتی در این دیدگاه ایجاد شده است.
وی افزود: چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیداری که هیات وزیران با ایشان داشتند معظم له ضمن تاکید بر افزایش مبارزه با پدیده قاچاق کالا، در عین حال خواستار صادرات کالاهای کشف شده نیز شدند.
دلیری با بیان اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به دنبال فراهم کردن سازوکارهای لازم برای صادرات کالاهای قاچاق است، گفت: هم اکنون در حال انجام هماهنگی های لازم با گمرک و تدوین شیوه نامه و دستورالعمل های لازم هستیم.
مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه اقدام های خوبی در راستای کاهش ورود کالای قاچاق به کشور صورت گرفته، گفت: در حالی که طی سال 92 حجم کالای قاچاق وارد شده به کشور 25 میلیارد دلار بود این رقم در پایان سال گذشته به 15میلیارد دلار کاهش یافت.
وی گفت: در استان کرمانشاه نیز اقدام های خوبی صورت گرفته به گونه ای که کشفیات کالای قاچاق در نیمه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 200 درصد رشد داشته است.
دلیری با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا یک نهضت است که همه دستگاه ها باید در آن شرکت کنند، گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات میان دستگاه های مربوطه، میزان قاچاق کالا از مبادی رسمی به نزدیک صفر خواهد رسید.
7458/8066
خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:پروانه امانی
کد N1525748

وبگردی