آفتاب
سرپرست دانشگاه خبرداد:

آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای تربیت نیروی مهارتی در کشور عراق

آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای تربیت نیروی مهارتی در کشور عراق

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار دانشگاه‌های کشور عراق قرار دهد و در تربیت نیروهای مهارتی مورد نیاز این کشور مشارکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، سلام حسن طه معاون علمی و بین الملل وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق و هیات همراه با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی  دیدار و گفتگو کرد.

محمدحسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دیدار گزارشی از وضعیت دانشگاه در زمینه دوره‌های آموزشی علمی کاربردی ارائه کرد و گفت: این دانشگاه تنها دانشگاه مهارتی در ایران است که با هدف رفع نیازهای صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر تاسیس شده است.

وی افزود: این دانشگاه ستادی برای برنامه ریزی و نظارت بر امور بیش از هزار مرکز آموزش علمی کاربردی در ۳۱ استان کشور است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: نزدیک به نیمی از مراکز این دانشگاه متعلق به بخش خصوصی است و نیمی دیگر متعلق به دستگاه‌های دولتی و عمومی شامل شرکت های تولیدی، موسسات وابسته به دولت و افرادی در ۴ حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر دارای تخصص هستند.

امید اظهار داشت: در این دانشگاه دوره های کاردانی و کارشناسی فنی و مهارتی وجود دارد و دوره های کارشناسی ارشد به صورت محدود نیز ایجاد شده و توسعه خواهد یافت.

وی از انعقاد تفاهم نامه و عقد قرارداد با وزارت علوم کشور عراق استقبال کرد و گفت: دانشگاه جامع آمادگی همه نوع همکاری با کشور عراق را دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: این دانشگاه آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار دانشگاه‌های کشور عراق قرار دهد و در تربیت نیروهای مهارتی مورد نیاز برای بازسازی عراق مشارکت جدی داشته باشد.

سلام حسن طه معاون علمی و بین المللی وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی جمهوری عراق نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از وجود چنین دانشگاهی در ایران گفت: ما نیز در عراق دانشگاه هایی داریم که به صورت موسسه هستند.

وی اضافه کرد: در کشور عراق یک هیات آموزش تکنولوژی وجود دارد که ۵۰ موسسه زیر نظر آن فعالیت می کند و این موسسات در تمام استان های کشور عراق وجود دارند.

معاون علمی و بین المللی وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی جمهوری عراق گفت: برنامه داریم تعامل میان دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی و پلی تکنیک خود را با دانشگاه جامع علمی کاربردی گسترش دهیم.

سلام طه حسن اضافه کرد: وزارت علوم کشور عراق علاقه مند به امضا قرارداد و تفاهم نامه با دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی عنوان کرد: ما خواهان استفاده از ظرفیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی با محوریت تبادل استاد و دانشجو و نیز استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه ها و دوره های کاربردی و مهارتی این دانشگاه هستیم.

معاون علمی و بین المللی وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی جمهوری عراق تاکید کرد: ایده ای در خصوص مراکز رشد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک با دانشگاه جامع علمی کاربردی داریم تا از این طریق بتوانیم از پتانسیل کشور ایران در زمینه مهارت آموزی استفاده کنیم.

کد N1525724

وبگردی