آفتاب

چین به صف حامیان عراق پیوست

چین به صف حامیان عراق پیوست

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور از همه تلاش های دولت عراق برای مبارزه با تروریسم و نابودی آنها به منظور ایجاد ثبات در این کشور حمایت می کند.

« هوا چون اینگ» در سخنانی که وزارت امور خارجه چین در تارنمای خود منتشر کرد، گفت که تلاش های دولت عراق به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر برای بازپس گیری موصل قابل تقدیر است.
وی افزود: ما بر این باوریم که باید از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریست ها و پس گرفتن اراضی اشغالی از آنها پشتیبانی کرد.
به گفته سخنگوی چین، هر اقدامی از سوی دولت عراق برای برقراری امنیت در این کشور و بازگرداندن صلح و آرامش به آن باید از حمایت گسترده برخوردار شود.
«هوا» تاکید کرد که دولت عراق و نیروهای این کشور برای بازپس گرفتن موصل دومین شهر بزرگ عراق از گروه تروریستی داعش مبارزات گسترده ای را آغاز کرده اند و این موضوح از پشتیبانی دولت چین برخوردار است.
عملیات آزادسازی موصل که با حضور نیروهای نظامی عراق، پیشمرگ های کرد، نیروهای بسیج و مردمی عراق (الحشد الشعبی) از روز دوشنبه آغاز شده در رسانه های چین بازتاب گسترده ای داشت و تارنمای چاینا ارگ در گزارشی نوشت: دولت عراق برای بازپس گیری موصل که نزدیک به سه سال در اختیار تروریست های داعش بود و آخرین سنگر آنها محسوب می شود، عملیات گسترده ای را شروع کرده است.
رسانه های چینی و هنگ کنگی پیشتر نیز گزارش کرده بودند که پس گرفتن موصل ضربه سختی بر پیکر گروه تروریستی داعش محسوب می شود.
موصل دومین شهر بزرگ عراق است که از سال 2014 به اشغال تروریست های داعش درآمده است.
این شهر بزرگترین پایگاه تروریست های داعش در عراق است و باز پس گیری این شهر شکست بسیار بزرگی برای این گروه تروریستی خواهد بود.
عملیات آزادسازی موصل از شامگاه یکشنبه از 6 محور در استان نینوا آغاز شد و طی دو روز نیروهای عراقی توانستند بیش از 20 روستا و یک مرکز شهرستان را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند. درگیری ها هنوز در محورهای مختلف ادامه دارد.

49310

کد N1525656

وبگردی