آفتاب
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه:

محور فعالیت های حوزه های علمیه باید روزآمد باشد

محور فعالیت های حوزه های علمیه باید روزآمد باشد

قم- ایرنا- مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه تحول درحوزه باید به صورت بنیادین باشد، گفت: تمام محور فعالیت حوزه باید روزآمد باشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، درهمه جوانب و برنامه های حوزه باید پاسخگویی و تحول دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: حوزه در طول تاریخ در هر زمان و دوره ای متناسب با نیازهای همان دوره نقش آفرین بوده و امروز دردوره حکومت اسلامی نیز باید بالندگی خود را داشته باشد.
وی ادامه داد:حوزه های علمیه در دوره مختلف مانند دوره شیخ مفیدوسید مرتضی ، شیخ طوسی، علامه حلی، شیخ عبدالکریم حائری و آیت الله بروجردی و شاگردان آنها تحول مورد نیاز زمان خود را داشتند.
نواب گفت: امروز نیز در دوره حکومت اسلامی حوزه های علمیه باید متناسب با وضعیت زمان، تحول، رشد و بالندگی خود را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز حوزه باید خود را برای پاسخگویی به سیل عظیمی از نیازهای جامعه و جهان اسلامی آماده کند و توصیه رهبر انقلاب در همین راستا قرار دارد.
وی با اشاره به ضرورت حضورجدی حوزه درفضای مجازی گفت: فضای مجازی یکی از زمینه های خوبی است که حوزویان بتوانند از طریق آن رسالت خود را به جامعه برسانند و در زمینه ترویج معارف دین، نقش آفرینی داشته باشند.
نواب افزود: البته فضای مجازی شمشیر دولبه است که اگر استفاده خوب از آن داشته باشیم باعث پیشرفت ما خواهد شد واستفاده های نامناسب نیز مشکلات خاص خود را دارد.
وی ادامه دارد: در ارتباط با طرح تحول در حوزه، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه برنامه هایی دارندکه مدیریت حوزه بعدازجمع بندی و ارائه به شورای عالی ، جنبه اجرا به خود می گیرد.
اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم چندی پیش با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان** انتشار دهنده : علی شهیدیان
کد N1525563

وبگردی