آفتاب

مصباحی‌مقدم: محوریت ناطق‌نوری در سال ۸۴ خیلی مورد قبول جامعه روحانیت نبود

مصباحی‌مقدم: محوریت ناطق‌نوری در سال ۸۴ خیلی مورد قبول جامعه روحانیت نبود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران می‌گوید: گاهی همکاری جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دچار ضعف و سستی شده اما تلاش کردیم آن ضعف و سستی برطرف شود.

غلامرضا مصباحی مقدم که میهمان کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین بود درباره آخرین وضعیت همکاری جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز بیان کرد: ما دو تشکلی هستیم که دائما بنای ما بر این بود و سعی کردیم با هم مشترک کار کنیم و همگرایی داشته باشیم، اگر گاهی اوقات این دچار ضعف و سستی شده تلاش کردیم آن ضعف و سستی برطرف شود ولو شده به صورت کلی این همراهی و همگرایی را بین دو جامعه داشته باشیم. در این دوره هم تلاش خواهیم کرد چنین اتفاقی بیفتد.

وی در پاسخ به این سئوال که سال 92 بعد از انتخابات ریاست جمهوری آیت الله یزدی از خطر وقوع انشقاق در جامعه مدرسین سخن گفت، آیا تاکنون این اتفاق برای جامعه روحانیت هم افتاده است؟ گفت: خیر. ظاهرا مجموعه ما تا اینجا همفکر و منسجم بوده است. البته معنایش اختلاف نظر نداشتن نیست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: ما در میان اعضای جامعه روحانیت مبارز گاهی اختلاف دیدگاه و نظر داریم ولی بحث می کنیم و در مباحثات خود به جمع بندی می رسیم سپس آن جمع بندی را ملاک عمل قرار می دهیم. گاهی هم به جمع بندی نمی رسیم. مثلا در حمایت از کاندیداهای سال 92  انتخابات ریاست جمهوری نتوانستیم به جمع بندی برسیم برای همین هم موضع نگرفتیم.

وی درباره دلخوری آیت الله مهدوی کنی از آقای ناطق به خاطر راه اندازی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی در اوایل دهه هشتاد گفت: درست است که آقای ناطق محور می شد و به یک معنا بروز و ظهور جامعه روحانیت مبارز تهران بود ولی این کار او خیلی مورد قبول بزرگان جامعه روحانیت نبود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران درباره علت مورد قبول نبودن اقدام آقای ناطق نوری در تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی از جانب بزرگان جامعه روحانیت یادآور شد: چون تلقی می شد که آقای ناطق دارد این کار را انجام می دهد. به عبارت دیگر لزوما نمایندگی نداشت ولی تأیید می شد.

29214

کد N1525513

وبگردی