آفتاب

اوباما به ترامپ: شکوه و شکایت را تمام کن

اوباما به ترامپ: شکوه و شکایت را تمام کن

رییس‌جمهوری آمریکا از نامزد جمهوریخواه مقام ریاست‌جمهوری خواست تا شکوه و شکایت از سلامت انتخابات را متوقف و بر آرای مردم تمرکز کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در تازه‌ترین انتقاد خود از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه مقام ریاست‌جمهوری، او را متهم کرد که در اذهان عمومی، بذر تردید و سوء‌ظن درباره صحت انتخابات می‌کارد.

اوباما تشدید هشدارهای پیشگیرانه ترامپ در مورد تقلب در انتخابات را امری بی‌سابقه در تاریخ مدرن سیاست آمریکا خواند و از نامزد جمهوری‌خواه خواست تا شکوه و شکایت را متوقف و بر آرای مردم تمرکز کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا بعدازظهر سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی و در کنار مهمان خود نخست‌وزیر ایتالیا خطاب به دونالد ترامپ افزود: «شما پیش از آنکه بازی انتخابات تمام شود، ناله سر داده‌ای؟ بنابراین از آن توانایی که لازمه مقام ریاست‌جمهوری است برخوردار نیستی».

باراک اوباما همچنین ترامپ را متهم کرد که «تحسین از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و تمجید از سیاست‌های او را تا اندازه‌ای به‌کار برده که در حیات سیاسی آمریکا سابقه نداشته است».

رئیس‌جمهوری آمریکا از واکنش برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه در مورد موضع کاندیدای این حزب در قبال روسیه هم ابراز شگفتی کرد و آن را آزاردهنده توصیف کرد.

دونالد ترامپ بار‌ها ولادیمیر پوتین را رهبری قدرتمند خوانده و بارک اوباما و «هیلاری کلینتون» را به خاطر سردی روابط آمریکا با روسیه مورد انتقاد قرار داده است.

با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رای‌گیری‌های زودرس، تب انتخاباتی در این کشور وارد مرحله گمانه‌زنی‌های محافل مطبوعاتی از نتایج احتمالی شده و صحبت از پیروزی نهایی نامزد دموکرات‌ها به میان آمده ولی ادامه ماجرای ایمیل‌های هیلاری کلینتون نیز، همچنان مسئله‌ای جدی است.

کد N1525503

وبگردی