آفتاب

فوتبال نقطه تاریک در کارنامه موفق ورزش مازندران

فوتبال نقطه تاریک در کارنامه موفق ورزش مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت : براساس بررسی وزارت ورزش و جوانان ، فوتبال نقطه ضعف در کارنامه موفق ورزش این استان است.

به گزارش خبرنگارایرنا، حبیب حسین زادگان روز سه شنبه همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در نشست خبری دلیل این نقطه ضعف را نداشتن تیم لیگ برتری از سوی این خطه شمال کشور اعلام کرد.
وی افزود : این درحالی است که براساس این بررسی استان مازندران در تمام رشته های ورزشی به جزء فوتبال استان اول کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اظهارداشت : در مجموع ورزشکاران این استان در نیمه نخست سال جاری حدود 202 مدال طلا مسابقات برون مرزی را کسب کردند که نشان از جایگاه خوب و موفق ورزش مازندران است.
به گفته وی ورزشکاران این استان در المپیک 2016 موفق به کسب 38.5 درصد از مدال های مختلف این رویداد مهم ورزشی جهانی شدند.
وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته ( تحت پوشش بیمه ) را در این استان 113 هزار و 750 نفر اعلام کرده که 75 هزار نفر از این ورزشکاران سازمان یافته را مردان و مابقی را زنان تشکیل دادند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که در سال جاری 383 ورزشکار مرد و زن این استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند که 84 نفر از این ورزشکاران موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شدند.
** ثبت 64 سمن ورزشی در دولت تدبیر و امید
حسین زادگان اوج فعالیت سمن ( تشکل های مردم نهاد ورزشی) را در این استان هم اکنون 64 تشکل اعلام کرده که این خطه شمال کشور موفق شده تا رتبه نهم را در بین 31 استان به خود اختصاص دهد.
به گفته وی تمام این سمن های ورزشی در دولت تدبیر و امید در سطح مازندران فعالیت خود را شروع کردند.
وی رویکرد اصلی ورزش استان را ایجاد بستر برای حضور باشگاه ها و بخش خصوصی دانست و گفت که این اداره کل در راستای سیاست های دولت یازدهم از تمام باشگاه های خصوصی حمایت می کند.
در استان مازندران طبق آمار افزون بر 2 هزار باشگاه ورزشی در رشته های مختلف فعالیت دارند.
** اجرای 400 برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که همزمان با هفته تربیت بدنی ( 26 مهرماه تا دوم آبان) افزون بر 400 برنامه ورزشی در استان اجرایی می شود.
حسین زادگان مهمترین برنامه این هفته را پرداختن به ورزش های همگانی، کارکنان دولت، عشایری و روستایی اعلام کرد و افزود : همچنین در این هفته سه پروژه عمرانی ورزشی نیز به بهره برداری می رسد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده :سید محسن حسن نیا
6982/1899
کد N1525206

وبگردی