آفتاب
معاون اول رئیس جمهوری:

مشخص کردن ساز و کار تامین مالی از ضرورت های مهم در توسعه صنایع دریایی ایران است

مشخص کردن ساز و کار تامین مالی از ضرورت های مهم در توسعه صنایع دریایی ایران است

بندرعباس- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری یکی از ضرورت های توسعه صنایع دریایی و ساخت کشتی در داخل کشور را مشخص کردن ساز و کار تامین مالی برای اجرای این طرح ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم تحویل کشتی اقیانوس پیمای ایران- کاشان در بندرعباس اظهار داشت: اگر ساز و کار تامین مالی برای اجرای این گونه پروژه ها مشخص شود بی تردید صنعت کشتی سازی در ایران به راه خواهد افتاد.
جهانگیری ادامه داد: با تامین ساز و کارهای مالی ، با وجود زیرساختها در جنوب کشور ، نیروی انسانی مجرب و وجود بازار مناسب، ایران می تواند به یکی از کشورهای مهم کشتی سازی جهان تبدیل شود.
وی ضمن تاکید بر بهره برداری مناسب از ظرفیت دریا در توسعه کشور، بیان داشت: توسعه صنعت دریایی با توجه به نقش ویژه آن در توسعه اقتصاد و صنعت کشور، یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است که همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.
جهانگیری تصریح کرد: اگر می خواهیم به منویات رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم، مهمترین گام استفاده از ظرفیت های داخلی کشور است.
وی افزود: در گذشته بخش زیادی از نیازهای مرتبط با صنایع دریایی و سازه های دریایی از خارج از کشور تامین می شد اما با ارتقاء توانمندی داخلی، امروز بخش عمده ای از این نیازها در داخل کشور تامین می شود .
جهانگیری با اشاره به ظرفیت های گسترده ایران در سواحل عمان و خلیج فارس افزود: سواحل دریای عمان و خلیج فارس از جمله سواحلی هستند که می توانیم آن را به کانون توسعه تبدیل نماییم.
معاون اول رییس جمهوری اقتصاد دریا را اقتصادی پردرآمد و اشتغالزا توصیف کرد و گفت: اقتصاد دریا اقتصادی بزرگ است و ایران با داشتن ظرفیت های فراوان در این بخش هم می تواند مشکلات بیکاری را برطرف ساز و هم می تواند گام هایی در جهت توسعه کشور بردارد.
7198/6048 /1596
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1525201

وبگردی