آفتاب

استاندار ایلام از ایرنا دیدن کرد

استاندار ایلام از ایرنا دیدن کرد

تهران- ایرنا- محمدرضا مروارید استاندار ایلام روز سه شنبه ضمن دیدار و گفت و گو با محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بخش های مختلف این سازمان خبری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خدادی در این دیدار به هم ریختگی وضعیت رسانه در کشور را به عنوان بزرگترین بحران و چالش این حوزه ذکر کرد و گفت: سبک نگارش، تفکر و جریان رسانه ای کشور در دهه 60 به سر می برد در حالیکه اکنون موضوعیت آن از بین رفته و این شیوه به صورت فزآینده در حال نزول است.
وی تأکید کرد: با افق پیش رو، آینده رسانه ها را باید در تلفن های همراه جست وجو کرد.
مدیرعامل ایرنا مشکل دیگر رسانه های کشور را تولید 'نظر' به جای اطلاعات برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه رسانه ها خبر که پایه اصلی آن اطلاعات است را تولید نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه تولید اطلاعات مشارکت مخاطب را جلب می کند اظهار کرد: اطلاعات مخاطب را به مشارکت، تصمیم گیری و اقدام می رساند.
خدادی یادآور شد: امروز بزرگترین مشکل دستگاه ها در تمام سطوح، نداشتن توان و مهارت تولید اطلاعات است؛ در این شرایط خط برگشت و بستر لازم برای اتخاذ تصمیم براساس بازخوردها فراهم نمی شود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه به مخاطب و جامعه هدف تصریح کرد: تولید اطلاعات به منظور اثربخشی و دستیابی به نتیجه مطلوب باید متناسب با جامعه هدف باشد.
خدادی تولیدات جدید خبری ایرنا از جمله اینفوگرافی را مورد اشاره قرار داد و افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی تلاش می کند با تولید و انتشار مدل های جدید ارائه اطلاعات، در راستای مستندسازی اطلاعات گام بردارد.
وی با اشاره به موقعیت مرزی استان ایلام گفت: ظرفیت های این استان و آسیب شناسی مشکلات آن می تواند در قالب فرآورده های متنوع خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام و به دستگاه های مربوطه ارائه شود.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در این دیدار وضعیت رسانه ای این استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: تعامل استانداری ایلام و مرکز ایرنا در این استان مطلوب و سازنده است.
وی خاطرنشان کرد: ایرنا به عنوان یک رسانه مادر و تأثیرگذار باید به سایر رسانه ها خوراک خبری دهد.
استاندار ایلام با اشاره به موقعیت مرز مهران اظهار کرد: سالانه سه تا چهار میلیون نفر از طریق مرز مهران جا به جا می شوند که تنها 2 میلیون نفر از این آمار مربوط به ایام اربعین حسینی است.
وی با اشاره به فاصله 80 کیلومتری مرز مهران با مرکز استان تأکید کرد: مرز مهران یکی از نقاط مهم در موضوع صادرات کالا محسوب می شود و علاوه بر آن کارهای عمرانی زیادی در این منطقه انجام شده است.
مروارید با بیان اینکه ظرفیت های زیادی برای انجام کار رسانه ای و تولیدات مختلف خبری در مرز مهران وجود دارد، تعداد سفرهای خود به این منطقه در سال را بیش از 50 مورد عنوان کرد.
وی از پیشنهاد مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی برای تهیه بولتن و تولید فرآورده های خبری مختلف درخصوص استان ایلام استقبال و اعلام آمادگی کرد.
استاندار ایلام در ادامه از بخش های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله اتاق خبر دیدن کرد و در جریان روند تهیه و تولید فرآورده های مختلف خبری قرار گرفت.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری **انتشاردهنده: مجید ملازاده
تهرام/9353/1772
کد N1525187

وبگردی