آفتاب
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

امروز مهم ترین اجتماع بشری حول محور امام حسین(ع) شکل گرفته است

امروز مهم ترین اجتماع بشری حول محور امام حسین(ع) شکل گرفته است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز مهم ترین اجتماع بشری حول محور امام حسین (ع) شکل گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بین المللی مستشهدین عاشورا به منظور ثبت جهانی این واقعه صبح امروز ۲۷ مهرماه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگان ولی فقیه در استان مازندران و مدیرعامل برج میلاد تهران، در یادمان ملی ایرانیان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حمایت برج میلاد تهران برگزار شد، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در با بیان اینکه اسلام با وجود رسول اللّه آغاز و با حرکت امام حسین (ع) بقا یافته است، گفت: به لطف خداوند سفره ای پر برکت و گسترده در جهات پهن شده است که مدتهاست از آن بهره بردیم و خواهیم برد.

وی افزود: امروزه مهم ترین اجتماع بشری حول محور امام حسین (ع) شکل گرفته است و اربعین مصداق آن است، اسلام بدون امام حسین (ع) شناخته نمی‌شود.

خاموشی با تاکید بر لزوم الگوگیری از حرکت حسینی در عالم اظهار کرد: امام حسین (ع) طبق بیان صریح امام صادق (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند، در این راستا باید برای بهره از این منبع نور الهی به قول و فعل امام خود بیش از پیش توجه کنیم و آنها را در زندگیمان سرمشق قرار دهیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) در طلب مکارم اخلاق گفت: امام حسین (ع) در فرازی زیبا طلب توفیق اهل هدایت، اعمال اهل تقوا، عزم اهل صبر را به درگاه الهی خواستارند، ما نیز در این محفل گرد هم آمدیم تا با اعلام حرکت در مسیر مولایمان، از رفتارهای خدایی امام خود در تمدن سازی اسلامی بیشتر و بیشتر بهره گیریم.

حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه امروزه مهم ترین اجتماع بشری حول محور امام حسین (ع) شکل گرفته است و مصداق آن جریان اربعین حسینی است، اظهار کرد: اسلام بدون امام حسین ع شناخته نمی‌شود، هر چند عده ای درصدد خاموش کردن نور خدا هستند، اما هرگز نخواهند توانست، چراکه این وعده ای الهای است.

در ادامه این مراسم، سید قاسم میرنبی دبیر برگزاری این همایش بین المللی، گفت: کمپین مستشهدین عاشورا از سه سال پیش و براساس قوانین بین المللی به منظور ثبت جهانی این واقعه بزرگ اسلام تشکیل شد. تاکنون موفق شده ایم ۷ میلیون امضا جمع آوری کرده و همچنین ۳۸ هزار عضو افتخاری به کمپین ما پیوسته اند.

سپس شیخ نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین به حاضران گفت: امام حسین (ع) به ۷ میلیون امضا منحصر نمی شود و شخصیت امام حسین (ع) برای عموم مردم دنیاست چراکه مظلومیت او به همه مردم دنیا شناخته شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با ثبت جهانی واقعه عاشورا و مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش،شناخت بیشتر و بهتری نسبت به ابعاد مختلف واقعه عاشورا در جهان ایجاد شود.

سپس محمد رشید خورشیدیان رئیس انجمن موبدان زرتشتیای ایران گفت: ماه محرم به عنوان ماه عزاداری ما زرتشتیان نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا به حساب می آید. چرا که ما زرتشتیان نیز همسر امام حسین (ع) را ایرانی می دانیم و معتقدیم که باید برای مظلومیت آن امام بزرگوار نیز عزاداری کنیم.

وی افزود: زرتشتیان در ماه محرم و صفر به احترام امام حسین (ع) و عزاداری این دو ماه، هیچ مراسم عروسی را برگزار نمی کنند. چرا که ما معتقدیم امام حسین (ع) یک شخصیت بزرگ برای همه مردم دنیاست که همواره آزاداندیش و آزادی طلب بود و برای این موضوع نیز جنگید. کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران با وفایش یک واقعه بزرگ انسانی است که برای دفاع از مظلومیت جنگ کرد و به شهادت رسید.

در ادامه این مراسم گروهی از مداحان اهل بیت با آیین مذهبی جنوبی از پرچم امام حسین (ع) که متبرک به حرم آن امام بزرگوار بود، رونمایی کردند. سپس حمایل های منقش به نام اباعبدالله الحسین (ع) به مدیرعامل برج میلاد تهران به عنوان حامی برگزاری این همایش بین المللی و سایر برگزارکنندگان این همایش اهدا شد.

کد N1525133

وبگردی