آفتاب

پرداخت چهار میلیاردی خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان

پرداخت چهار میلیاردی خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان

بیش از چهار میلیارد ریال کمک هزینه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ری پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله صفری مدیر کمیته امداد شهرستان ری با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: برای ارتقاء شاخص های سلامت مددجویان تحت حمایت، این نهاد نگاه ویژه ای به سلامت آنها در سه حوزه بهداشت، درمان و خدمات بیمه‌ای دارد. با توجه به اینکه بخشی از مشکلات مددجویان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان در زمان بیماری است، بنابراین کمیته امداد برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان با پرداخت بخشی از این هزینه‌ها در رفع دغدغه آنها اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه برای بیش از شش هزار و ۷۰۰ مددجوی تحت حمایت در شش ماه نخست امسال بیش از چهار میلیارد ریال خدمات بهداشتی و درمانی پرداخت شده است، افزود: بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از آن، حق بیمه برای بیش از ۷۱۰ نفر زن سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ری است که به سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

صفری همچنین در خصوص کودکان کمتر از شش سال دچار سوء تغذیه گفت: هم اکنون ۲۱ نفر کودک دچار سوء تغذیه شناسایی و تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ری هستند که در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۷۸ میلیون و ۱۳۰ میلیون ریال برای کمک به رفع سوء تغذیه آنها هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ری با بیان اینکه سرانه ماهانه هر کودک مبتلا به سوء تغذیه امسال مبلغ  حدود ۷۵ هزار تومان است،در مورد نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از انجام تن سنجی کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد ری معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود. مشمولان این طرح با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد خرید خود را انجام می دهند و فاکتور خرید اقلام غذایی به این نهاد ارائه  می شود.

وی به اجرای طرح غربالگری برای مددجویان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در برنامه غربالگری  پوکی استخوان شرکت کردند. همچنین پیش بینی برای غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در سنین ۲۵ تا ۵۵ سال، آبان ماه سال جاری با همکاری مرکز طرف قرارداد این نهاد انجام خواهد شد.

کد N1525131

وبگردی