آفتاب

تاکید معاون وزیر علوم بر موفقیت ایران در پرتاب ماهواره

تاکید معاون وزیر علوم بر موفقیت ایران در پرتاب ماهواره

رئیس مرکز همکاری های علمی بین الملل بر موفقیت ایران در پرتاب ماهواره و ساخت رادیو دارو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، سلام حسن طه، معاون علمی و بین الملل وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق و هیات همراه با حسین سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی دیدار و گفتگو کردند.

سالار آملی در این دیدار با اشاره به رفتار منفی کشورهای غربی در قبال کشورهای مسلمان گفت: کشورهای مسلمان باید پشتیبان یکدیگر باشند.

 قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل بر موفقیت ایران در پرتاب ماهواره و ساخت رادیو دارو تاکید کرده و افزود: هنگامی که کشورهای غربی و حتی آسیایی به درخواست ما برای پرتاب ماهواره و در اختیار گذاشتن داروهای حیاتی برای علاج امراض سخت، پاسخ منفی دادند، ما با اتکا به نیروهای داخلی، ماهواره ساختیم و به فناوری ساخت رادیو دارو دست یافتیم.

وی ادامه داد: از این رو کشورهای مسلمان باید برای رفع نیازهای داخلی، پشتیبان هم باشند تا از نیاز به کشورهای غیر مسلمان معاف شوند.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی، عراق را یکی از کشورهای مهم در حوزه روابط علمی و فناری بر شمرده و گفت: نگاه بلند مدت ما برای توسعه روابط علمی و فناوری میان دو کشور، همکاری برای پرورش نیروهای انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: انتقال فناوری های دانش بنیان نیز یکی دیگر از حوزه های مد نظر ما برای تقویت همکاری میان دو کشور ایران و عراق است که دانشجویان باهوش و پیگیر عراقی می توانند به خوبی از عهده این کار برآیند.

حسن طه نیز با تقدیر از برنامه ریزی وزارت علوم برای سفر وی و هیات همراه به تهران و بازدید از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی گفت: دانشجویان عراقی از تحصیل در ایران بسیار خوشحال هستند وامیدواریم این روابط تقویت شود.

تمدید یادداشت تفاهم همکاری میان دو وزارت، اعزام هیاتی از ایران برای ارزیابی دانشگاه های عراق و تشکیل کمیته هماهنگی علمی و فناوری مشترک نیز از دیگر محورهایی بود که دو طرف برانجام آن ها تاکید داشتند.

کد N1525116

وبگردی