آفتاب

دبیر شورای عالی امنیت ملی از طرح های عمرانی هندورابی دیدن کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی از طرح های عمرانی هندورابی دیدن کرد

کیش - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز سه شنبه با سفر به جزیره هندورابی از طرح های توسعه ای و عمرانی این جزیره دیدن کرد.

به گزارش ایرنا،دریابان علی شمخانی که به منظورشرکت درآئین افتتاح هجدهمین همایش صنایع دریایی به جزیره کیش سفرکرده است ازفعالیتهای عمرانی و توسعه ای انجام شده در جزیره هندورابی بازدید کرد .
پروژه های زیرساختی چون بندرگاه،پایانه فرودگاه،فضاهای اقامتی از قسمت هایی بود که دبیر شورای عالی امنیت ملی و همراهان از آن دیدن کردند .
رشد چشمگیر توسعه هندورابی یکی از نقاط قوت فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش در دو سال و نیم گذشته است .
طرح عمرانی هندورابی از سال 92 آغاز شده است که درسال93 با بازدید رییس جمهور، توسعه آن در دستور کار جدی قرار گرفت ، رویکرد این طرح توسعه گردشگری طبیعی و اکو توریسم است.
در این دیدار دریاسالار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ، علی اصغر مونسان مدیر عامل منطقه آزاد کیش و جمعی از مسوولان محلی دبیر شورای عالی امنیت ملی را همراهی می کردند.
جزیره هندورابی با 22/8 ( 22 و هشت ) کیلومتر مربع مساحت در فاصله 325 کیلومتری از بندر عباس واقع شده و از جزایر ایرانی خلیج فارس و توابع بخش کیش است. این جزیره حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است.
در بهمن ماه 1389 و پس از تصویب و ابلاغ طرح الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش، جزیره هندورابی به منطقه آزاد کیش ملحق شد.
هجدهمین همایش صنایع دریایی روز سه شنبه با حضور دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی،سعید نژاد معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه ازاد کیش ، دبیران همایش و نمایشگاه ، مدیران ارشد صنایع دریایی و شرکت کنندگان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز بکار کرد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی نیز امشب و با حضور مسئولان در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش افتتاح خواهد شد .
این همایش تا 30 مهر ماه با برگزاری نشست های تخصصی و کار گاه های آموزشی به کار خود ادامه می دهد و نمایشگاه صنایع دریا نوردی نیز تا پایان مهر ماه جاری پذیرای بازدید کنندگان است .
1630**1641/ خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : علی شهیدیان
کد N1525087

وبگردی