آفتاب
با حضور معاون اول رئیس جمهوری

سکوی 17 بی پارس جنوبی بندرعباس بارگیری شد

سکوی 17 بی پارس جنوبی بندرعباس بارگیری شد

بندرعباس- ایرنا- سکوی 17 بی پارس جنوبی حاصل تلاش متخصصان داخلی در شرکت ایزوایکو (شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل در بندرعباس) ، ظهر امروز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری بارگیری شد.

به گزارش ایرنا، مدیراجرایی شرکت مبین سازه و مجری اجرای این طرح در مراسم راه اندازی این سکو گفت: سکوی فاز 17 بی پارس جنوبی با هزینه 143 میلیون دلار در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران تکمیل شده است.
کوروش بنگر افزود: سکوی 2 هزار و 300 تنی 17بی پارس جنوبی به عنوان چهارمین سکوی این میدان مشترک ، ظرفیت استحصال 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز (14,5 میلیون متر مکعب) را دارد.
وی ، با اشاره به در دست ساخت بودن هفت سکوی دیگر گازی و نفتی در این مجتمع، اعلام کرد: این سکوها شامل 2 سکوی گازی فاز 14 پارس جنوبی ، 2 سکوی نفتی هندیجان و سه سکوی نفتی هنگام است .
بنگر بیان داشت: اول تیرماه امسال سکوی گازی فاز 18 پارس جنوبی که در ایزواکو ساخته شده بود، در پارس جنوبی با موفقیت نصب شد.
مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز گفت: نصب این سکو در 20 آبان ماه و راه اندازی آن تا اول اسفند امسال انجام خواهد شد.
حسن بویری تصریح کرد: با بهره برداری از سکوی 17B، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به طور کامل راه اندازی می شود.
شرکت سازه های دریایی مبین سازه گستر خلیج فارس (یکی از چهار شرکت تحت مدیریت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) واقع در غرب بندرعباس است .
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با یک هزار و 100هکتار مساحت و 380 هکتار حوضچه آرامش و در حوض خشک با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی و ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی در 37 کیلومتری سواحل غرب شهر بندرعباس ساخته شده که به صورت هلدینگ اداره می شود.
گفتنی است ، بازدید ازسایت پالایشگاه وبهره برداری از پروژه واحد تقطیر مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس و اتاق توجیه ، مرحله نخست پروژه فولادسازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار تن فولاد و بازدید و تحویل دهی شناور اقیانوس پیمای کانتینربر ایران - کاشان با هزینه 35 میلیون یورو از برنامه های سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهوری در بندرعباس است.
همچنین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشکیل می شود که در این نشست گزارشی از اقدام های صورت گرفته در این راستا ارائه خواهد شد.
در جریان این سفر یک روزه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت، رئیس بنیاد مستضعفان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.
7195/6048
خبرنگار:رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده
کد N1525045

وبگردی