آفتاب
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

زیان انباشته شده بیمه سلامت 60 هزار میلیارد ریال است

زیان انباشته شده بیمه سلامت 60 هزار میلیارد ریال است

اردبیل- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: زیان انباشته شده بیمه سلامت تا آخر سال گذشته 60هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا دکتر محمدجواد کبیر روز سه شنبه در دوازدهمین همایش سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در اردبیل افزود: تا پایان سال 93 زیان انباشتشده سازمان بیمه سلامت 20 هزار میلیارد ریال بود که این رقم تا آخر سال قبل به 60 هزار ریال میلیارد رسید و پیش بینی می شود تا پایان امسال هم این میزان به بیش از 120 هزار میلیارد ریال برسد.
وی اظهار کرد: این در حالی است که 95 درصد منابع بیمه سلامت از درآمدهای عمومی تامین می شود که باید برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آن همه دست اندرکاران تلاش کنند.
وی بیان کرد: دولت ها بعداز انقلاب اسلامی هر کدام به نوعی برای توسعه عدالت اجتماعی قدم هایی برداشتند که احداث 18 هزار خانه بهداشت در بین سال های 64 تا 67 هم در همین راستا بود اما همواره در این امر با چالش ها و دغدغه هایی روبه رو بودند.
وی اضافه کرد: اوج افتخار دولت یازدهم در کنار سایر خدمات توجه به حوزه نظام سلامت و بهداشت بود تا سطح سلامتی مردم ارتقاء یابد به طوری که همه از آن به عنوان یک کار بزرگ و قابل تقدیر یاد می کنند.
کبیر ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم سازمان بیمه سلامت وظیفه داشت تا کل جمعیت بیمه نشده کشور را بیمه کند.
وی افزود: با مطالعات انجام شده مشخص شد بیش از 10 میلیون نفر را سازمان باید بیمه کند که بار مالی این طرح 22 هزار میلیارد ریال بود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این که 86 درصد بیمه شدگان سازمان جمعیت حاشیه شهر و قشر مستضعف و آسیب پذیر هستند گفت: این میزان بعد از افزایش 44 درصدی تعرفه ها به 37 هزار میلیارد ریال رسید .
وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی مردم کاهش و هزینه های بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی افزایش یافت و استقبال مردم از مراکز درمانی دولتی بیشتر شد.
وی اضافه کرد: این کار باعث رنجش مراکز درمانی بخش خصوصی شد و حتی بعضی تصور کردند بخش خصوصی و دولتی در تقابل هستند اما سعی شد با ارائه بسته های حمایتی در بخش بهداشت و درمان شاهد پوشش بیمه ای نظام فراگیر باشیم.
دوازدهمین همایش سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران از 27 تا 29 مهرماه به مدت سه روز در اردبیل با هدف بررسی دستاوردهای اجرای بیمه همگانی و طرح تحول سلامت و نیز ارائه راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سازمان بیمه سلامت برگزار می شود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشاردهنده: عارف شیرزاد
6130/ 1257
کد N1525013

وبگردی