آفتاب
اختصاصی مهر؛

۸۰هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه برای تسویه بیمه سلامت

۸۰هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه برای تسویه بیمه سلامت

اسحاق جهانگیری به سازمان برنامه و بودجه،وزارتخانه‌های کار و بهداشت اجازه داده است تا نسبت به انتشار ۸۰هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه با سررسید تا ۵سال در بازار پول یا سرمایه، اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت بالاخره تصمیم گرفت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت را تسویه کند. بر این اساس در ابلاغیه‌ای که اسحاق جهانگیری به سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است، اجازه داد تا تمام یا بخشی از بدهی‌های سازمان بیمه سلامت، از طریق نهاد مالی یا واگذاری به طلبکاران، تسویه شده و هشتاد هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا ۵ سال را در بازار پول و یا سرمایه منتشر کند.

خبرگزاری مهر، متن کامل ابلاغیه اسحاق جهانگیری به وزارتخانه‌های مذکور و سازمان برنامه و بودجه را منتشر کرد:

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۵/۷/۱۸ به پیشنهاد شماره ۷۷۵۴۸۵ مورخ ۱۳۹۵/۷/۱۷ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ در اجرای تبصره (۳۷) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سازمان بیمه سلامت ایران) اجازه داده می‌شود بابت تسویه تمام یا بخشی از بدهی‌های سازمان بیمه سلامت ایران، از طریق نهاد مالی یا واگذاری به طلبکاران، نسبت به انتشار حداکثر مبلغ هشتاد هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا پنج سال در بازار پول و یا سرمایه اقدام و منابع مالی تجهیز شده را از طریق سازمان بیمه سلامت ایران صرف بازپرداخت بدهی‌های مدکور کند.

۲ـ به وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده می‌شود تا بخشی از دارایی‌های معین و حائز شرایط آن وزارتخانه‌ها و شرکت‌های وابسته را بدون رعایت تشریفات معمول مبنای انتشار اوراق اسلامی قرار دهد.

۳ـ اصل و سود هزینه‌های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متعهد تأمین و تخصیص اعتبار، در لوایح بودجه‌های سنواتی کشور پیش‌بینی و خزانه‌داری کل کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه نسبت به تسویه آنها اقدام می‌کند.

۴ـ سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است احکام لازم برای بازپرداخت اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر اوراق سررسید شده را از محل انتشار اوراق جدید در لوایح بودجه سنواتی درج نماید.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور

کد N1524994

وبگردی