آفتاب
کامرانی فر:

نمی‌شود اشتباهات داوری را از فوتبال حذف کرد

نمی‌شود اشتباهات داوری را از فوتبال حذف کرد

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌شود اشتباهات داوری را از فوتبال حذف کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، حسن کامرانی فر در رابطه با انتخاب تیم داوری ایرانی به عنوان بهترین داوران آسیا گفت: با دعوت نامه ای که از فدراسیون آمده فغانی و دو کمکش(منصوری و سخندان) به عنوان بهترین تیم داوری آسیا انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این افتخاری بزرگی برای داوری کشور است. به این سه دوست عزیز و فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم. قطعا موفقیتی که جامعه داوری کسب می‌کند جدا از فوتبال نیست. امیدوارم در آینده هم این موفقیت ادامه داشته باشد.

کامرانی فر افزود: من سالیان سال در فیفا بودم و می دانم کسب این موفقیت سخت است. در قسمت بانوان هم داوران خوبی داریم. امیدوارم این اتفاقات خوب منجر به قضاوت های بهتر شود. ما بازیهای داخلی برایمان اهمیت زیادی دارد و امیدواریم داوران با تمام توان و انرژی قضاوت کنند.

رئیس دپارتمان داوری خاطرنشان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را رسما اعلام نکرده است اما از این داوران دعوت شده که 20 نوامر باید در مالزی حضور پیدا کنند و از آنها تقدیر شود.

وی در پایان در خصوص استفاده از داوران جوان در لیگ برتر گفت: این داوران جوان چند سالی در لیگ قضاوت می‌کردند اما فرصت اینکه در بازیهایی که پخش زنده می‌شود حضور داشته باشند فراهم نشده است. ما در کنار داور های با تجربه باید از داوران جوان هم استفاده کنیم. وقتی بازیکن از سن 17 یا 18 سالگی در لیگ بازی می‌کند چرا داورهای جوان در لیگ نباشند؟

کامرانی فر ادامه داد: ما داوران بزرگی داریم که تجربه دارند اما از داوران جوان هم استفاده می‌کنیم. قطعا اشتباهاتی وجود دارد اما تلاش می‌کنیم اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم. با حمایت فدراسیون شرایط جدیدی را برای داوری به وجود می‌آوریم و مطمئن باشید این روند ادامه پیدا می‌کند.

کامرانی فر تصریح کرد: این که اشتباهات داوری به صفر برسد غیر ممکن است.

کد N1524863

وبگردی