آفتاب
دبیرعلمی ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو خبر داد:

پذیرش 514 مقاله از مقالات ارائه شده به ششمین همایش بین المللی نانو

پذیرش 514 مقاله از مقالات ارائه شده به ششمین همایش بین المللی نانو

تهران - ایرنا -دبیرعلمی ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو(ICCNN2016) با اشاره به اینکه ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو 5 تا 7 آبان در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود، از پذیرش 514 مقاله از 750 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر محمدحسین مجلس آرا روز سه شنبه در نشست خبری ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو(ICCNN2016) با بیان اینکه، این همایش به مدت سه روز از پنجم الی هفتم آبانماه در پردیس کرج دانشگاه خواررمی برگزار می شود، افزود:این همایش همچون گذشته به همت انجمن فناوری نانو و همکاری دانشگاه ها به صورت دو سالانه به شکل ملی و بین المللی برگزار می شود.
وی با اشاره به چگونگی برگزاری این همایش بین المللی گفت: این کنفرانس به زبان های فارسی و انگلیسی و با حضور 12 نفر از دانشمندان و اساتید حوزه نانو از کشورهایی چون آمریکا، آلمان، کرواسی، رومانی، هندوستان، کانادا، جمهوری چک، مالزی، عراق و ترکیه برگزار می شود.
دبیرعلمی ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو (ICCNN2016) در ادامه اظهارکرد: کمیته علمی این همایش مرکب از 44 نفر از دانشمندان و اساتید دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی است.
استاد تمام دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی در ادامه، با بیان اینکه، در کنار برگزاری این همایش 8 تا 10 کارگاه مختلف در حوزه نانوفناوری دایر می شود، اظهارکرد: در این همایش صنعتگران و تولیدکنندگان وسایل نانویی و شرکت های دانش بنیان شرکت خواهند کرد.
وی اظهارکرد: در این همایش علاوه بر دایر کردن کارگاه ها، برپایی غرفه ها، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای شرکت های خصوصی و علاقه مندان به حوزه نانو که کار پژوهشی آنها به محصول تبدیل شده است برپا می شود.
مجلس آرا با اشاره به استقبال مناسب اساتید و پژوهشگران حوزه نانو از این همایش در سال های گذشته، به موضوعات مورد نظر برای ارسال مقاله در این همایش اشاره کرد و گفت: نانوشیمی، نانوفیزیک، نانوالکترونیک، نانومواد، نانوفتونیک، نانومحاسبات از جمله مباحثی است که پژوهشگران مقالات خود را براساس آن به دبیرخانه ارسال کرده اند.
دبیرعلمی ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو (ICCNN2016) در ادامه تصریح کرد:از میان 750 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش 514 مقاله پذیرفته شده است که به صورت پوستر و شفاهی ارائه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مزیت های برگزاری این همایش ها نیز گفت:این همایش به طور حتم محلی برای آشنایی اساتید و دانشجویان کشورمان با آخرین دستاوردهای حوزه نانو و همچنین فرصتی برای کنش افکار عمومی در این حوزه است.
مجلس آرا اضافه کرد: پیش از برگزاری این همایش کشورمان در حوزه نانو رتبه 54 را کسب کرده بود که در حال حاضر و براساس اعلام مجله معتبر نیچر به رتبه هفتم دنبا ارتقا یافته است.
وی با اشاره به اینکه یک آزمون نیز در حوزه نانو فناوری روز جمعه ساعت 8 تا 9 صبح در محل این همایش برای علاقمندان برگزار می شود افزود: مرجع این امتحان قبلا در سایت اطلاع رسانی شده است و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می شود.
دبیرعلمی ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو (ICCNN2016) در ادامه بیان کرد:در طول برگزاری این همایش اطلاعات حوزه نانو ایران به همراه اتفاقات ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو از طریق رادیو نانو به زبان های فارسی و انگلیسی اطلاع رسانی خواهد شد.
ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو(ICNN2016) به مدت سه روز 5 تا 7 آبان در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار می شود، این همایش دو سال پیش در دانشگاه تربیت مدرس و امسال نیز در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.
علمی ** 1836 **1440
خبرنگار: یوسف درویشی ** انتشاردهنده: معصومه گلشن
کد N1524861

وبگردی