آفتاب

صادرات تولیدات دام و طیور استان سمنان امسال 550 درصد افزایش یافت

صادرات تولیدات دام و طیور استان سمنان امسال 550 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ارزش صادرات محموله های بهداشتی دام و تولیدات دام و طیور این استان در 6 ماه اول سال95 از مرز 9 میلیون دلار عبور کرد، افزود: ارزش این صادرات 550 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی روز سه شنبه در اداره کل دامپزشکی استان سمنان به خبرنگاران افزود: ارزش ارزی این محموله ها در مدت مشابه سال قبل نزدیک به 1.5 میلیون دلار بود و صادرات محموله های بهداشتی دام و تولیدات دام و طیور این استان امسال 5.5 برابر رشد داشته است.
وی، محموله های صادراتی استان سمنان را از ابتدای سال 95 تا پایان شهریور انواع داروهای دامپزشکی، جوجه و پر شترمرغ، گوشت مرغ منجمد، تخم مرغ، کُرک موکشی شده بز و جوجه مرغ تخمگذار اعلام کرد.
سعیدی، یکی از محصولات صادراتی از استان سمنان را آلایش غیرخوراکی دام عنوان کرد و افزود: محموله های آلایش غیرخوراکی دام از نظر حجمی و ارز آوری، بیشترین محموله های صادراتی استان را شامل می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: پیش بینی می شود اقلام و حجم صادرات این محموله ها نیز در 6 ماهه دوم 95 نیز افزایش داشته باشد و تا کنون صادرکنندگان بخش خصوصی و دولتی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی همکاری خوبی با این اداره کل داشته اند.
از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان تیر 95 ارزش صادرات محصولات و تولیدات مختلف دام و طیور از استان سمنان به خارج از کشور بالغ بر 25 میلیون دلار بوده است.
استان سمنان با تولید بیش از یک سوم داروهای دامپزشکی کشور، قطب تولید این نوع داروها در کشور است و در حال حاضر، صادرات داروهای دامپزشکی از استان سمنان به کشورهای منطقه مانند افغانستان و عراق و کشورهای آسیای میانه انجام می شود.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
کد N1524860

وبگردی