آفتاب
امام جمعه تبریز:

کالای صادراتی بی کیفیت به حیثیت کشور ضربه می زند

کالای صادراتی بی کیفیت به حیثیت کشور ضربه می زند

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مرغوبیت کالا در خارج از کشور اهمیت ویژه ای دارد، گفت: کالای صادراتی بی کیفیت به حیثیت نظام و مملکت ضربه می زند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری روز سه شنبه در دیدار کارکنان اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی با وی افزود: صادرات جنس نامرغوب و بی کیفیت موجب از دست رفتن بازارهای خارجی و بی اعتمادی آنان به کشور می شود.
وی اظهار کرد: کیفیت و مرغوبیت کالا و رعایت استاندارد در تولید آن ها در داخل کشور نیز علاقه مندی و اعتماد مردم به تولیدات داخلی و رونق تولید را به همراه دارد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه عمل به قوانین استاندارد و نظارت و بازرسی از روند تولید به صلاح و نفع مردم و جامعه اسلامی است، یادآور شد: ناظران و بازرسان استاندارد در نظارت بر واحدهای تولیدی با تولید کننده غرض شخصی نداشته بلکه بدنبال حفظ آبروی کشور، امنیت جامعه و حقوق مصرف کننده هستند.
آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: ناظران و بازرسان نیز در عمل به وظایف خود باید از اجحاف، تفریط، سخت گیری و ولنگاری پرهیز کرده و به مر قانون عمل کنند.
وی با بیان اینکه علاوه بر قوانین بین المللی، اسلام نیز بر کیفیت کالای تولید شده توصیه کرده است، گفت: کیفیت و مرغوبیت کالا باید در کنار کمیت کالا مورد توجه تولید کنندگان قرار گیرد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: منفعت رعایت استاندارد تنها مربوط به مصرف کننده نبوده بلکه برای تولید کننده نیز منفعت دارد چرا که هر چقدر جنس مرغوب و باکیفیت باشد به همان اندازه مشتری دایم و فروش بیشتر را به همراه دارد.
آیت الله شبستری افزود: رعایت استاندارد در تولید لوازم خانگی به ویژه لوازم انرژی زا موجب جلوگیری از بروز خطر و خسارت مالی و جانی به مردم می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت رعایت استاندارد در تولید کالا گفت: با وجود اینکه واحدهای تولیدی استان هم اکنون به خاطر تحریم با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، می توانند با تولید مرغوب و با کیفیت کالا نقش بیشتری در بازارهای مصرف داخلی و خارجی ایفا کنند.
ساسان فرشی حق رو، افزود: مسئولان واحدهای تولیدی استان باید در تولید کالا به نقش و جایگاه علم و پژوهش بیشتر توجه کرده و از فناوری های جدید در این زمینه استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، وی گفت: امسال در آذربایجان شرقی 22 واحد تولید کننده برگزیده کیفی استاندارد شناخته شده و یک واحد نیز به عنوان واحد کیفی نمونه ملی انتخاب شده که طی مراسمی از آن ها تجلیل خواهد شد.
فرشی حق رو، یادآور شد: انتخاب این واحدها به عنوان تولید کننده برگزیده کیفی نشان از کیفیت بالای تولیدات استان است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
کد N1524852

وبگردی