آفتاب

بارش برف پاییزی در مناطق کوهستانی استان اردبیل

بارش برف پاییزی در مناطق کوهستانی استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از بارش برف در مناطق کوهستانی و برخی راه های ارتباطی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، این مرکز روز سه شنبه اعلام کرد: در راه های ارتباطی اردبیل - آستارا قبل و بعد از تونل حیران و نیز گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم بارش برف آغاز شده و سطح جاده ها خیس و لغزنده است.
بر اساس این گزارش کناره های بیشتر جاده های ارتباطی استان اردبیل نیز پوشیده از برف است.
مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بر لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی و رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه از سوی رانندگان تاکید کرده است.
همچنین بر اساس پیش بینی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی استان اردبیل ، دمای هوا امروز (سه شنبه) در سردترین ساعات در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان به زیر صفر می رسد و دمای زیر صفر همراه با بارندگی موجب بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان خواهد شد.
بر اساس این گزارش ، این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه در منطقه تداوم خواهد یافت.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف
خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
کد N1524702

وبگردی