آفتاب
رنج جهرم از نبود سایت نمایشگاهی

شهری که فضای نمایشگاهی ندارد/ جهرمی ها درپارک به نمایشگاه می روند

شهری که فضای نمایشگاهی ندارد/ جهرمی ها درپارک به نمایشگاه می روند

جهرم- نبود مکان مناسب برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی سبب شده تا این نمایشگاه‌ها در جهرم به حاشیه پارک‌ها و محوطه امامزاده‌ها منتقل شود.

خبرگزاری مهر-گروه استانها: نمایشگاه‌های تخصصی کالا و خدمات هر سال و به فراخور زمان و با هدف دسترسی آسان و راحت مردم به کالاهای اساسی در شهرها برگزار می‌شود.

 ویژگی این نمایشگاه‌ها علاوه بر کیفیت مناسب، عرضه کالا با قیمت‌های مناسب است که معمولاً با استقبال مردم نیز مواجه می‌شود.

گستردگی این قبیل نمایشگاه‌ها با وجود غرفه‌های متعدد، نیازمند مکان مناسب و وسیع است که در سال‌های اخیر و بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، برپایی آن باید در فضاهای دائمی محصور و سرپوشیده انجام شود.

این امر سبب شده تا برگزارکنندگان این قبیل نمایشگاه‌ها در جهرم با مشکل نبود مکان مناسب برپایی نمایشگاه مواجه شده و برپایی آن در این شهر مقدور نباشد.

معمولاً به علت نبود فضای مناسب، این نمایشگاه‌ها در حاشیه پارک‌ها و یا محوطه امامزادگان جهرم برپا می‌شود که با مشکلاتی مانند نبود مکان پارک خودروها و به تبع آن ایجاد ترافیک در خیابان‌های مجاور همراه است.

حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد سایت دائمی نمایشگاه‌های تخصصی در جهرم

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم در گفتگو با مهر می‌گوید: نمایشگاه‌های تخصصی فرصتی است که به افزایش رقابت میان تولیدکنندگان و تنوع در عرضه کالا بر اساس سلایق مردم و مصرف‌کنندگان به‌منظور افزایش قدرت انتخاب آنها منجر می‌شود.

محمد دانش‌نیا با اشاره به تاکید وزارت صنعت و معدن بر ایجاد این نمایشگاه‌ها در مکان‌های دائمی به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، می‌افزاید: این در حالی است که همواره به دلیل نبود مکان مناسب و در خور شهرستان جهرم مجبور به برپایی این نمایشگاه‌ها در فضای آزاد هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم با اشاره به اینکه رونق گرفتن زیرساخت‌هایی همچون گمرک، منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه و راه‌آهن در آینده، جهرم را به یک مرکز اقتصادی تبدیل می‌کند، بیان می‌کند: با رویکرد مسئولان برای صنعتی شدن جهرم و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت کشاورزی و تولید مرکبات، ایجاد یک سایت دائمی نمایشگاه تخصصی در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.

به اعتقاد وی، وجود سایت دائمی نمایشگاه‌های تخصصی دارای اثرات مثبت اقتصادی، افزایش اشتغال، رونق اقتصادی و انتقال دانش و فناوری به تولیدکنندگان شهرستان است.

دانش‌نیا اعتقاد دارد با احداث یک سایت نمایشگاهی در ابتدا مشکلات مانند فضا و مکان نمایشگاه برطرف و در ادامه می‌توان در طول سال کالاهای متنوع و مورد نیاز مردم از جمله ابزار آلات صنعتی، کشاورزی و غیره به معرض دید و عرضه عموم در آورد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم، جمعیت نزدیک به 250 هزار نفری شهرستان جهرم را ظرفیت مناسب برای ایجاد یک نمایشگاه دائمی می‌داند که  با توجه به بررسی‌های انجام شده و استقبال سرمایه‌گذاران، بازدیدهایی از چند مکان پیشنهادی انجام و با انتخاب فضاهای مناسب، امورات اداری احداث نمایشگاه دائمی در حال سپری شدن است.

کد N1524596

وبگردی