آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد:

برنامه «دانشگاه عاری از دخانیات» ماه آینده ابلاغ می شود

برنامه «دانشگاه عاری از دخانیات» ماه آینده ابلاغ می شود

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از تدوین برنامه جامع «دانشگاه عاری از دخانیات» تحت عنوان بدیع خبر داد و گفت: آبان سال جاری برنامه مذکور به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

حمید یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات اجرای طرح برنامه «دانشگاه عاری از دخانیات» گفت: برنامه جامع دانشگاه عاری از دخانیات تحت عنوان برنامه «بدیع» تدوین شده که ۱۱ و ۱۲ آبان ماه سال جاری در گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه یزد برگزار می شود به د انشگاه ها ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: براساس این برنامه یک خط و مشی و الگو به دانشگاه ها ارایه می شود که می توانند دانشگاه خود را براساس آن عاری از دخانیات کنند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: دانشگاه‌ها می توانند خط و مشی و سیاست خود را در خصوص دانشگاه عاری دخانیات چهارچوب با مشارکت دانشجویان، اساتید و کارکنان و تشکل های این سه قشر تدوین کرده به اطلاع دانشگاهیان برسانند.

وی خاطرنشان کرد: از تاریخ اعلام شده به بعد، با موافقت همه دانشگاهیان دیگر کسی در محوطه دانشگاه دخانیات مصرف نمی کند و اگر کسی این کار را انجام داد، با آرامی و رعایت ادب و احترام به وی تذکر داده می شود که دانشگاه به  دانشگاه عاری از دخانیات تبدیل شده و این کار نباید در محوطه دانشگاه صورت گیرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این طرح، برنامه ترک سیگار نیز در دانشگاه های مذکور اجرا خواهد شد، ممکن است تحت تاثیر اطلاع رسانی های صورت گرفته و محدودیت هایی که برای دانشگاه های بدون دخانیات ایجاد می شود، تعدادی بخواهند سیگار خود را ترک کنند، برای همین مراکز  مشاوره دانشگاه ها، پزشکان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه تقویت و توانمند می شوند تا بتوانند خدمات رایگان ترک سیگار را به متقاضیان ارایه دهند.

وی یادآورشد: چهارچوب های دانشگاه عاری از دخانیات با امضاء بالاترین مقام دانشگاه به همه دانشگاهیان ابلاغ و در جاهای مختلف دانشگاه نصب می شود تا در معرض دید دانشگاهیان قرار گیرد و بعد از مدت معقولی این طرح اجرایی خواهد شد.  

کد N1524573

وبگردی