آفتاب
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:

تدوین سند توسعه کردستان/اجرای طرح نماد به صورت پایلوت در استان

تدوین سند توسعه کردستان/اجرای طرح نماد به صورت پایلوت در استان

سنندج- معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور بر تدوین سند توسعه استان تاکید کرد وگفت: در این سند باید به صورت جامع نقش استان در توسعه ملی و منطقه ای دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی دوشنبه شب در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: نبود توسعه اجتماعی و عدم خلق سرمایه های اجتماعی از عوارض توسعه ناپایدار است که جامعه ما به شدت با آن مواجه است.

وی عنوان کرد: پنج برنامه توسعه در کشورما تهیه شده که در آن کارشناسان در حوزه های مختلف برنامه ریزی های متعددی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  بدون توجه به وجود انسان های توسعه یافته کردند و این درحالی است که  امروز در ادبیات توسعه گفته می شود انسان توسعه یافته غایت ومطلوب توسعه است.

وی اضافه کرد: اگر جامعه ای دارای تمامی زیرساخت های توسعه ولی فاقد انسان توسعه یافته باشد، تمامی این زیرساخت ها را در عرض مدت کوتاهی از دست خواهد داد.

 معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور وجود اعتیاد و طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی را نشانه بیماری بزرگ عدم توسعه اجتماعی خواند و بیان کرد: بهداشت روان جامعه ما وضعیت مطلوبی ندارد و باید برای افزایش نشاط اجتماعی اقدامات موثری انجام شود.

نمکی ادامه داد: متاسفانه ما مردمان افسرده زیادی داریم و افسردگی هم در ایجاد فضای خشونت و اعتیاد نقش فراوانی دارد و این مسائل از چالش های امروز جامعه ما است.

دولت یازدهم خوشه چین خرمن آتش گرفته است

وی با بیان اینکه قصد تخریب دولت های گذشته را ندارد، گفت: دولت یازدهم خوشه چین خرمن آتش گرفته است، این دولت شرایطی را تحویل گرفت که در آن قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار رسیده بود ومی بایست مملکت را با توقعات نفت ۱۲۰ دلاری اداره کند.

وی عنوان کرد: در تقویت بنیه دفاعی ونظامی مملکت اقداماتی را انجام دادیم که در تاریخ کشور بی نظیر بوده است چراکه معتقدیم امنیت اولویت اصلی کشوراست و بنابراین بودجه دفاعی و امنیتی را افزایش دادیم.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشوربیان کرد: در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، شورای اجتماعی به عنوان سازمانی که بتواند هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی برای پرهیز از کارهای جزیزه ای باشد تشکیل شده است.

نمکی عنوان کرد: یکی از کارهای درازمدتی که انجام دادیم طرح نماد(نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزی) یا طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدرسه محور است.

وی اظهارداشت: سند طرح مذکورکه  دوهفته پیش رونمایی شد تمامی ابعاد آسیب های اجتماعی دیده شده است و به دنبال اجرای آن در چند مدرسه استان کردستان هم به عنوان پایلوت هستیم.

وی بر تدوین سند توسعه استان کردستان تاکید کرد و گفت: قطعا نمی توان با یک برنامه مشخص تمام مملکت را اداره کرد و باید اقدام به تهیه و تدوین سند توسعه  کردستان براساس قابلیت ها و بضاعت های استان کرد.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشوربیان کرد: در این سند باید به صورت جامع محور نقش استان در توسعه ملی ومنطقه ای دیده شود.

نمکی اظهارداشت: متاسفانه فعالیت بخش خصوصی در استان کردستان ضعیف است و دلایل آن باید شناسایی و در راستای رفع موانع آن اقدام کرد.

کد N1524541

وبگردی